RASTU LI ILI PADAJU PRIHODI Meta (Facebook) i druge tech tvrtke | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

RASTU LI ILI PADAJU PRIHODI Meta (Facebook) i druge tech tvrtke

Autor Krunoslav Ćosić

Što se događa s Face… pardon s Metom? Putanja je uzlazna ili silazna?

 GAFAM Izvor: Shutterstock

Veliki tech igrači postaju sve veći. Facebook se od sada zove Meta. Tvrtka koja stoji iza Instagrama, WhatsAppa i Facebooka rebrendirala je samu sebe kako bi reklamirala svijet u kojem se susreti u stvarnom svijetu mogu zamijeniti ili barem nadopuniti rješenjima proširene stvarnosti kao što su VR i AR.

Ovo je najvjerojatnije dio strategije za pomicanje fokusa s nedavnih otkrića zviždačice Frances Haugen i tekućih istraga protiv Facebookovog monopola i put prema naizgled svjetlijoj budućnosti. Kada je riječ o stvaranju prihoda, ova vizija budućnosti za Metu bi mogla doći prije nego kasnije, prenosi Statista.

 silicon valley;stocks;sundar pichai;tech;technology;tim cook;united states;us;watchdog;big five;big four;big tech;anti trust;antitrust;amazon;alphabet;digital tax;tax;google;europe;regulator;european commission;european union;antimonopoly;apple;big;business;committee hearing;digital;facebook;finance;ftc;giant;giants;global;google and facebook;jeff bezos;large;logos;mark zuckerberg;market;microsoft;money;monopoly;price;privacy;profit;regulation;shares;silhouette;EDITORIAL_ONLY Izvor: Ascannio / Alamy / Alamy / Profimedia

Sigurno ste čuli za skraćenicu GAFAM, iza koje stoje kompanije Google, Amazon, Facebook, Apple i Microsoft. Kada se usporede zarade GAFAM-a u prvih devet mjeseci 2020. s onima u prvih devet mjeseci 2021. godine, tvrtka Marka Zuckerberga kristalizira se kao pobjednik u pogledu rasta prihoda, povećavajući svoje prihode za 45 posto, na 84,2 milijarde dolara na godišnjoj razini.

Alphabet se može pohvaliti identičnim postotkom rasta, iako su brojke o prihodima u potpuno drugačijem omjeru. Googleova matična tvrtka sa 182,3 milijardi prihoda zaradila je gotovo 100 milijardi dolara više od Facebooka, čime je čvrsto zauzela treće mjesto nakon Amazona i Applea – Amazon ima rast 27 posto, a Apple 39 posto. Microsoft je četvrti s rastom od 21 posto, a Facebook na toj listi drži peto mjesto. Sve u svemu, gotovo svaka tvrtka uspjela je povećati postotak rasta iz godine u godinu.

 Amazon.jpg Izvor: Yuen Man Cheung / Alamy / Alamy / Profimedia

Jedina tvrtka koja nije mogla poboljšati svoj postotak rasta bio je Amazon. Naravno, to ni na koji način nije slomilo tvrtku Jeffa Bezosa, ali smanjenje rasta s 35 na 27 posto može se smatrati simptomatičnim za prekide opskrbnog lanca i sve manje važnih usluga Amazona na tržištu zbog ublažavanja ograničenja vezanih uz COVID-19 pandemiju na glavnim tržištima.

Apple povećanje prihoda ostvaruje nakon predstavljanja iPhone 13 modela, dva tjedna prije kraja fiskalnog tromjesečja, što je potaknulo prodaju u posljednjem trenutku dok je u slučaju Microsofta sve veća važnost usluga u oblaku bila jedna od glavnih pokretači rasta njegovih prihoda. Dakle, Facebook odnosno Meta i dalje ostvaruje visok rast prihoda, bez obzira na priče (o smanjenju interesa mlađih generacija za ovu društvenu mrežu).

 Meta.jpg Izvor: stLegat / Alamy / Alamy / Profimedia

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI