Hoće li VR naočale postati sljedeće veliko tržište za tech proizvođače?
To je proizvod virtualne stvarnosti koji će navodno transformirati Facebook u Meta(verse). Meta Inc., naziv koji nasljeđuje naziv tvrtke Facebook Inc., započela je svoj pothvat u virtualnu stvarnost 2014. godine kada je kupila proizvođača VR slušalica Oculus.
Predstavljanjem svojih najnovijih slušalica, Oculus Quest 2, tvrtka je uspjela zauzeti sve veći udio tržišta u nastajanju kojim su prethodno dominirali Sony i njegove PlayStation VR naočale.
Prema Counterpoint Researchu, nove su Facebookove (odnosno Meta) naočale pomogle tvrtki da ostvari udio od 75 posto na tržištu XR naočala u prvom tromjesečju 2021., u odnosu na samo 34 posto u prvom tromjesečju 2020. XR se odnosi na extended reality.
U istom periodu (Q1 2021) Sony je imao udio samo 5 posto, u odnosu na 18 posto u prvom kvartalu 2020. godine. DVPR je pao sa 7 na 6 posto (Q1 2020 > Q1 2021) dok su sve ostale tvrtke pale s 41 posto na samo 14 posto u Q1 2021. U 2018. i 2019., Sonyjev tržišni udio je bio oko 40 posto, objavio je Statista.
XR naočale uključuju one koje su usmjerene na virtualnu stvarnost (VR), one koje nude proširenu stvarnost (AR) i one koje kombiniraju virtualnu stvarnost sa stvarnim svijetom, takozvanu mješovitu stvarnost (MR).
Izvor: Darya Komarova / Alamy / Alamy / ProfimediaPosao s virtualnom stvarnošću još uvijek je malo tržište, ali na koje se Mark Zuckerberg i njegova tvrtka Meta klade na veliko. Godišnje isporuke XR naočala (ili slušalica) utrostručile su se od prvog tromjesečja 2021., a Oculus Quest 2 su postale najprodavanije XR naočale s 4,6 milijuna isporučenih jedinica.
Još uvijek nije posve jasno kako će funkcionirati Zuckerbergov metaverzum, a zamišljen je da spoji Facebook platforme i virtualnu stvarnost. Može se očekivati da će Oculus oprema i tehnologija igrati glavnu ulogu.
Izvor: Ludovic MARIN / AFP / Profimedia