MOBITELI S TIPKAMA: Kupuju li ljudi i dalje takve mobitele? | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

MOBITELI S TIPKAMA: Kupuju li ljudi i dalje takve mobitele?

Autor Ivan Vukić

Globalno tržište klasičnih mobitela dostiže razinu prije pandemije koronavirusa, a nova lansiranja i inovacije potiču rast prodaje

  Izvor: Shutterstock

Iako nam se čini da smo okruženi s pametnim telefonima, broj korisnika koji koriste mobitele s tipkama i dalje je velik. Samo za primjer: u mreži Hrvatskog Telekoma i danas se koristi oko 250.000 2G uređaja.

26 posto rast je isporuka klasičnih mobitela (smart feature phone); to su korisnici koji si ne mogu priuštiti ili ne žele koristiti pametni telefon, ali žele imati pristup do 3G i 4G te na internet preko Wi-Fi-ja. Dakle, to su ipak nešto napredniji telefoni od običnih feature telefona.

  Izvor: Counterpoint

Tržište pametnih feature telefona je doživjelo pad u drugom kvartalu 2020. godine; u trećem kvartalu uslijedio je rast što je bilo temelj za četvrti kvartal prošle godine. Indijsko je tržište predvodnik u svijetu – 63 posto klasičnih mobitela isporučuje se u Indiji, pokazuju podaci za četvrti kvartal, objavio je Counterpoint. Europa, Bliski Istok i Afrika pokazuju ohrabrujuće znakove, uz pozitivni tromjesečni rast od 28 posto te 398 posto.

Pandemija COVID-19 ozbiljno je pogodila tržište u drugom tromjesečju 2020. Zaključavanje (lockdown), zatvaranje trgovina i poremećaji u opskrbnom lancu doveli su do smanjenja isporuka za 35%. Smanjenje nebitnih troškova (u što spadaju i mobiteli) od strane ciljanih potrošača također je poremetilo tržište. Samo je sjevernoamerička regija uspjela održati tržište zahvaljujući vladinom poticaju.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Prekidi isporuka u drugom kvartalu 2020. također su značili kako nova lansiranja mobitela više nisu moguća. Ukidanjem ograničenja ponovno su započela nova lansiranja i partnerstva te širenje na nova tržišta, što je omogućilo povećanje isporuka pošiljki za 30% u Q3 2020.

Zamah iz Q3 nastavio se u Q4 te je dostignuta razina prije pandemije koronavirusa. Pripomogle su tome i inovacije u ovom segmentu - u Bangladešu smo vidjeli prvi pametni feature telefon sa značajkom ugrađenog infracrvenog termometra.

Još jedan primjer uspjeha dolazi iz Južne Azije - najjeftiniji pametni feature telefon Jazz Digit omogućio je financijske opcije.