I dok su svi u minusu jedino Huawei ima dvoznamenkasti rast prodaje tablet računala
U cijeloj 2023. godini u svijetu je isporučeno 135,3 milijuna tableta, što je smanjenje od 10% u odnosu na 2022. Kina i Indija bila su ključna tržišta koja su potaknula prodaju tableta, a što je pomoglo u borbi protiv prevladavajuće stagnacije u drugim dijelovima svijeta.
Nije dobro završilo niti posljednje tromjesečje 2023. godine u kojem je pad bio 10,7 posto, pokazuju najnoviji podaci tvrtke Canalys. Iako je “u posljednjoj blagdanskoj sezoni došlo do značajnog porasta promocija tableta i paketnih ponuda, to nije bilo dovoljno da preokrene tržišnu sreću,” rekao je Himani Mukka, voditelj istraživanja u Canalysu.
Očekuje se da bi novopredstavljeni modeli iz TCL-a i Lenova te budući Appleov iPad trebali potaknuti rast isporuka u 2024. godini, a znakovito je i da su se mnogi proizvođači pametnih telefona stavljali u pakete sa starijim modelima tableta, kako bi ubrzano očistili svoje zalihe.
"Jaz u inovacijama između tableta i drugih osobnih računalnih uređaja nešto je na što veliki proizvođači tableta trebaju obratiti pozornost", rekao je Kieren Jessop analitičar u Canalysu te dodao kako planovi oko integracije umjetne inteligencije na tabletima zaostaju za onima u računalima i pametnim telefonima. Prenošenje ove funkcionalnosti na više uređaja bit će ključno za dobavljače koji žele pružiti jedinstveno i besprijekorno iskustvo u ekosustavima.
Očekuje se da će ove godine biti veći fokus na faktorima oblika sklopivih tableta. Iako će količine isporuka vjerojatno ostati ograničene zbog premium cijena ovih modela, oni će dobavljačima pružiti priliku da pokažu prednosti korisničkog iskustva za potrošnju sadržaja, učenje i produktivnost.
Huawei je u četvrtom tromjesečju 2023. doživio nevjerojatan rast isporuka od 95% te su zauzeli treće mjesto, a na listi s isporukama u cijeloj 20203. zauzeli su četvrto mjesto, s rastom isporuka od 32,1 posto. Apple je u Q4 2023 zadržao svoju vodeću poziciju unatoč padu od 24% na godišnjoj razini, isporučivši 14,8 milijuna iPada u tom tromjesečju.
Samsung je osigurao drugo mjesto sa 6,8 milijuna isporučenih jedinica, što predstavlja godišnji pad od 10,5%. Lenovo je pao na četvrto mjesto, ali je imao rast isporuka od 15%, dobivši više od 2 boda tržišnog udjela na godišnjoj razini. Amazon je zaokružio prvih pet s godišnjim padom od 43,9% i 2 milijuna isporučenih tableta diljem svijeta.