Apple je ostao vodeći s 12,4 milijuna isporučenih jedinica
Prema posljednjim podacima Canalysa globalne isporuke tableta u prvom kvartalu 2023. pale su 18%. uspoređujući podatke s Q1 2023. godine – isporučeno je samo 31,7 milijuna jedinica. To je najmanji broj isporuka od početka pandemije u prvom tromjesečju 2020. godine, kada su opskrba i distribucija bili teško prekinuti.
Veliki pad u prvom tromjesečju 2023. uslijedio je nakon tromjesečja u kojem su snažne promotivne aktivnosti pomogle da se tržište održi s rastom od 1%. Treba istaknuti kako se uvijek očekuje pad potražnje za tabletima nakon praznika, ali smanjenje potrošačke potrošnje usred visoke inflacije ovog je puta bilo ozbiljno, smatra Himani Mukka, voditelj istraživanja u Canalysu.
Globalna instalirana baza tableta uvelike je porasla tijekom posljednje dvije godine tako da postoje značajne prilike za pomicanje korisnika u lancu vrijednosti s budućim nadogradnjama. Prodavači su počeli predstavljati proizvode koji pružaju vrhunska korisnička iskustva, bilo kroz inovaciju čipseta, bolje zaslone za potrošnju sadržaja ili poboljšane funkcije produktivnosti.
"Osim potrošača, prodavači tableta također će vidjeti buduće prilike za rast u komercijalnim i obrazovnim implementacijama", rekao je Mukka. Došlo je do određene stagnacije u nabavi od strane poduzeća i javnog sektora zbog gospodarskih izazova, ali proračuni će se rematerijalizirati.
Potražnja za obrazovanjem na azijskim tržištima bit će pokretač velikog opsega, posebno za Android uređaje niske do srednje klase dok će digitalizacija u vertikalama kao što su zdravstvo i proizvodnja omogućiti da se neka radna opterećenja prebace na tablete.
Očekuje se da će se sveukupna potražnja za tabletima postupno oporaviti u drugoj polovici 2023. i ubrzati 2024., a isporuke će ostati iznad razina prije pandemije.
Apple je ostao na vrhu svjetskog tržišta tableta s 12,4 milijuna isporučenih jedinica, što je pad od 17% u odnosu na prošlu godinu. Snažan pritisak na popunjavanje kanala u prethodnom tromjesečju i nedostatak novih lansiranja u prvom tromjesečju doveli su do relativno tihog tromjesečja za Apple iPad uređaje.
Samsung je zauzeo drugo mjesto sa 6,7 milijuna isporučenih jedinica, što predstavlja pad od 14%. Trećeplasirani Amazon isporučio je 2,5 milijuna jedinica, što je pad od 30% u odnosu na prethodnu godinu.
Lenovo je za dlaku osigurao četvrto mjesto, ali se suočio s najvećim padom od pet vodećih dobavljača, s padom isporuka tableta za 37% na 1,9 milijuna jedinica. Huawei je završio na petom mjestu s relativno skromnim padom od 4%, potaknut snažnom potražnjom na domaćem tržištu Kine.