Usluga je startala u listopadu 2008. godine, a pokrenuo ju je opskurni startup sa sjedištem u Stockholmu
Spotify je svoju uslugu streaminga glazbe najprije pokrenuo u nekoliko europskih zemalja. Nakon starta usluge 7. listopada 2008. servis je korisnicima u SAD-u bio dostupan od srpnja 2011. godine. U to vrijeme je malo ljudi moglo pomisliti da će ovaj startup s vremenom prerasti u najpopularniju glazbenu platformu na svijetu.
U to je vrijeme glazbeni streaming još uvijek bio u povojima i činio je mali dio globalnih glazbenih prihoda. Na kraju se Spotifyjeva oklada na streaming ipak isplatila. Ipak, Spotifyju je trebalo neko vrijeme dok stvarno zaživi.
Do svog petog rođendana 2013. pionir streaminga imao je otprilike 30 milijuna aktivnih korisnika i 8 milijuna premium pretplatnika. Od tada broj aktivnih korisnika Spotifyja i broj premium pretplatnika nastavio je postojano rasti.
Dosegnuo je sredinom 2023. godine 551 milijun aktivnih korisnika te 220 milijuna premium pretplatnika. Unatoč svom tom rastu broja korisnika Spotify se i dalje bori da postane profitabilan, piše Statista. Na burzu je tvrtka izašla 2018. godine.
Prošle je godine tvrtka procijenjena na otprilike 30 milijardi dolara izvijestila o neto gubitku od 430 milijuna eura te 11,7 milijardi eura prihoda, od čega većina dolazi od premium pretplata. To donosi akumulirane gubitke Spotifyja od 2009. blizu 4 milijarde eura, dovodeći u pitanje održivost modela streaminga, posebno imajući u vidu da se mnogi umjetnici osjećaju nepravedno od strane Spotifyja i drugih servisa za streaming.