STREAMING: Kakva je bila prošla godina za glazbenu industriju? | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

STREAMING: Kakva je bila prošla godina za glazbenu industriju?

Autor Ivan Vukić

Slušanje glazbe preko steaminga prihvaća sve više ljudi širom svijeta

 Djevojka pjeva pjevanje pametni telefon.jpg Izvor: Antonio Guillem Fernandez / Panthermedia / Profimedia

2022. bila je još jedna dobra godina za glazbenu industriju. Prema posljednjem IFPI-jevom Global Music Reportu, prihodi od snimljene glazbe diljem svijeta u prošloj godini iznosili su ukupno 26,2 milijarde dolara, što je 9 posto više od ukupnih 24 milijarde dolara prethodne godine.

Ovo je osma uzastopna godina rasta globalne glazbene industrije nakon gotovo dva desetljeća postupnog pada, piše Statista. Zanimljivo je da je prijelaz na digitalnu distribuciju potaknuo pad glazbene industrije i pomogao ga zaustaviti.

Nakon zlatnog doba CD-a, koje je podiglo svjetske prihode od glazbe do neviđenih visina tijekom 1990-ih, pojava MP3-ja i dijeljenja datoteka pogodila je glazbenu industriju poput potresa. Između 2001. i 2010. fizička prodaja glazbe pala je za više od 60 posto, izbrisavši 14 milijardi dolara godišnjeg prihoda.

 Apple-Music-100-million-songs-Listen-Now_inline.jpg.large.jpg Izvor: Apple

U istom razdoblju prodaja digitalne glazbe porasla je s nule na gotovo 4 milijarde dolara, što nije bilo ni izdaleka dovoljno da nadoknadi pad prodaje CD-a. Tek nakon pojave i širokog prihvaćanja usluga streaminga glazbe za glazbenu industriju sunce se ponovno pojavilo na obzoru.

Prema podacima koje je objavio IFPI, glazbena industrija dosegnula je dno 2014., kada je prihod bio na najnižoj razini u 20 godina od 13,1 milijardu dolara, 9 milijardi dolara manje nego 15 godina prije, kada je samo fizička prodaja glazbe iznosila 22,3 milijarde dolara, na vrhuncu CD ere.

Nakon početnog oklijevanja glazbene industrije da prihvati usluge streaminga, izdavačke kuće i umjetnici su, čini se, slijedili primjer potrošača u prihvaćanju da je budućnost glazbe u digitalnoj distribuciji.

 Spotify.jpg Izvor: Vladyslav Yushynov / Alamy / Alamy / Profimedia

Prošle je godine digitalna glazba činila lavovski udio u svjetskim glazbenim prihodima, a same usluge streaminga činile su 67 posto ukupnog prihoda u industriji. Prema IFPI-ju, 589 milijuna ljudi koristilo je plaćenu pretplatu na streaming glazbe do kraja 2022., a prihodi od streaminga sada su znatno veći nego što je prodaja digitalnog preuzimanja ikada bila.

Streamingu su pomogli mnogi proizvodi poput Apple iPoda predstavljenog 2001. godine, a zatim i servisi Apple iTunes Store 2003. godine, dolazak Spotify servisa u Europu 2008. godine te u SAD u 2011. Apple Music debitirao je 2015. godine.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI