Zašto kineski potrošači prelaze na premium pametne telefone? | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

Zašto kineski potrošači prelaze na premium pametne telefone?

Autor Krunoslav Ćosić

Iako isporuke padaju istovremeno raste potražnja za skupljim modelima telefona

 Kina Azija pametni telefon smartphone (3).jpg Izvor: Freepik

Udio vrhunskih pametnih telefona (velikoprodajna cijena veće od 500 USD) na kineskom tržištu pametnih telefona porastao je na više od 26% u 2022. Iako brojka još uvijek zaostaje za onom u razvijenim zemljama, apetit kineskih potrošača za vrhunskim pametnim telefonima nastavit će rasti, očekuje Counterpoint.

Isporuke pametnih telefona u Kini pale su 16% na godišnjoj razini u 2022., na manje od 280 milijuna jedinica, što je najmanje unatrag desetak godina, prema podacima Counterpoint Researcha. Ali svejedno, kinesko tržište činilo je 22,6% globalnih isporuka, mnogo više od drugoplasirane Indije s 12,4%.

 Udio segmenta veći 500 USD na glavnim regionalnim premium tržištima i BDP-u po glavi stanovnika, 2022.jpg
Udio segmenta veći 500 USD na glavnim regionalnim premium tržištima i BDP-u po glavi stanovnika, u 2022.
Izvor: Counterpoint

Koristeći popularnost mobilnih širokopojasnih mreža, rastući ekosustav mobilnih internetskih sadržaja i aplikacija te brzi gospodarski rast kinesko tržište pametnih telefona ušlo je u 2010-e s brzim rastom isporuka i prihoda te doseglo vrhunac 2016. s više od 470 milijuna isporučenih jedinica. To je također bilo razdoblje kada su se vivo, OPPO, Huawei i Xiaomi razvili u velike domaće proizvođače originalne opreme za pametne telefone.

Međutim, nakon što je prodajni bum završio isporuke pametnih telefona počele su padati, što se događa godinama. Tržište je također prihvatilo intenzivniju konkurenciju i proizvođači originalne opreme povećali su svoj fokus na diferencijaciju proizvoda. U posljednje tri godine i ponuda i potražnja na tržištu dodatno su pogođene pandemijom COVID-19.

 Kina Azija pametni telefon smartphone (2).jpg Izvor: Kickstarter

Sve više i više ljudi počelo je ispitivati potencijal kineskog tržišta pametnih telefona. Međutim, Counterpoint smatra da je pad tržišta preuveličan zbog bolesti COVID-19, što je utjecalo na raspoloženje i ponašanje potrošača.

Budući da Kina ukida ograničenja povezana s pandemijom i najavljuje cilj rasta BDP-a od 5% za 2023., gospodarstvo i povjerenje potrošača trebali bi se postupno oporaviti. Očekuje se da će kinesko tržište pametnih telefona doživjeti svoj prvi pozitivan rast u 2023., nakon 2016. godine.

Istovremeno, prihod od prodaje pametnih telefona u Kini u 2022. pao je samo 11,7% u odnosu na 2016., iako su isporuke pale 41,5% u istom razdoblju. Kineska prosječna cijena prodanog telefona raste svake godine od 2014.

 Isporuke pametnih telefona u Kini i prosječna prodajna cijena (veleprodaja), 2012.-2022.jpg
Isporuke pametnih telefona u Kini i prosječna prodajna cijena (veleprodaja), 2012.-2022.
Izvor: Kickstarter

4G i 5G tehnologije i neprestano poboljšavanje osnovnih elemenata kao što su procesori, slike i zasloni povećali su proizvodne troškove pametnih telefona. Veliki proizvođači originalne opreme također su počeli tražiti kvalitetu i održivi razvoj u uvjetima sve veće konkurencije.

Sve se više usredotočuju na inovacije proizvoda i diferencijaciju te ulažu u dugoročnu tehnološku konkurentnost, poput operativnih sustava, algoritama umjetne inteligencije, računalne fotografije i čipova vlastitog dizajna. Ove inicijative jačaju njihove sposobnosti istraživanja i razvoja.

Segment telefona s cijenom većom od 500 USD činio je više od 26% ukupne prodaje u Kini u 2022., u odnosu na 11% u 2016. kada je tržište zabilježilo najveće isporuke.

 Kina Azija pametni telefon smartphone (1).jpg Izvor: Kickstarter

S više od milijardu korisnika pametnih telefona, Kina je postala drugo najveće tržište vrhunskih pametnih telefona na svijetu (gotovo 70 milijuna pametnih telefona prodanih po cijeni većoj od 500 USD u 2022.). Međutim, u usporedbi s drugim vodećim tržištima visoke klase, Kina još uvijek znatno zaostaje u pogledu udjela u segmentu visoke klase i pojedinačnih prihoda.

Kineska vlada najavila je da će se raspoloživi dohodak njezinih građana povećati na novu razinu 2035. godine, dok će se udio skupina sa srednjim primanjima također značajno povećati. Bez obzira na to hoće li kineski BDP po glavi stanovnika prijeći 20.000 USD (konvencionalni prag za razvijenu zemlju) u 2035., prosječna prodajna cijena pametnih telefona kao i udio premium pametnih telefona trebali bi nastaviti rasti usred dugoročnog gospodarskog rasta i stalnog povećanja potrošnje.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI