GLOBALNO TRŽIŠTE ELEKTRIČNIH VOZILA: Poraslo je 55% u 2022. godini | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

GLOBALNO TRŽIŠTE ELEKTRIČNIH VOZILA: Poraslo je 55% u 2022. godini

Autor Krunoslav Ćosić

Ipak, najveći udio prodanih električnih vozila je u kontinentalnoj Kini

  Izvor: Profimedia

Najnovije istraživanje Canalysa pokazuje da je svjetska prodaja električnih vozila (EV) rasla godišnje za 55% na 10,1 milijuna jedinica u 2022. Kontinentalna Kina bila je daleko najveće tržište električnih vozila, s 59% prodanih EV vozila u 2022., odnosno ukupno 5,9 milijuna jedinica. Napomena: Canalys u EV vozila uključuje električna vozila na baterije (BEV) i plug-in hibridna električna vozila (PHEV).

To predstavlja 29% svih lakih vozila prodanih u regiji, u odnosu na 15% u 2021. Europa je drugo najveće tržište električnih vozila s udjelom od 26% i 2,6 milijuna prodanih jedinica. Za usporedbu, SAD još uvijek zaostaje sa samo 9% svjetske prodaje, ali s pozitivnim znakovima rasta, s 920.000 prodanih električnih vozila u 2022., što je povećanje od 72%.

“Kupci su razmaženi izborom. Od jeftinih gradskih automobila do luksuznih vozila, postoje električna vozila u svakoj cjenovnoj kategoriji i u svakom segmentu automobila,” rekao je Jason Low, glavni analitičar Canalysa sa sjedištem u Šangaju.

Većina je kineskih proizvođača automobila, uključujući BYD, NIO i Xpeng, proširila svoju ponudu električnih vozila u 2022. godini. Mnogo su ulagali u poboljšanje performansi i dometa svojih električnih vozila te razvili nove modele kako bi zadovoljili rastuću potražnju. BYD je zauzeo prvo mjesto u prodaji električnih vozila u 2022., kako u Kini tako i diljem svijeta.

 BYD Tang 03.jpg
BYD Tang
Izvor: askoto.be

Šest obitelji modela BYD pojavilo se na popisu 10 najboljih modela u Kini. Wuling Hongguang Mini EV bio je uspješna priča na kineskom tržištu električnih vozila i ponovno će dominirati sektorom malenih gradskih električnih vozila u 2023.

Tesla ostaje glavni igrač u zemlji, a njegova smanjenja cijena, u vrijeme kada se ukidaju subvencije, izvršit će pritisak na svoje konkurente. GAC je dospio među 10 najboljih s modelom Aion Y.

U Europi se, kao drugom najvećem svjetskom tržištu za električna vozila primjećuje smanjivanje brzine stope rasta. Električna vozila predstavljala su 23% vozila isporučenih vozila u 2022., što je porast u odnosu na 20% u 2021.

Chris Jones, glavni analitičar, rekao je: „Potražnja za električnim vozilima bila je dobra u 2022., ali ponuda je bila ograničena, a kao i na drugim velikim tržištima promjene u subvencijama za električna vozila u mnogim europskim zemljama poremetio je kraj godine, što će također utjecati na 2023. Potražnja potrošača rasprostranjena je na mnoge marke i modele, pri čemu niti jedan EV model nije činio više od 6% tržišta u 2022. Tesla je držao prva dva mjesta dok je Stellantis zadržao dva modela u top 10, s EV varijantama popularnih kompaktnih automobila – Fiat 500e i Peugeot e-208. Volkswagen grupa imala je četiri modela u prvih 10, ali mora zadržati svoj zamah s lansiranjem novih modela kako bi ostala konkurentna u 2023. godini.”

U SAD-u su električna vozila činila 7% prodanih novih vozila u 2022. Novi savezni porezni krediti za električna vozila u kombinaciji sa sniženjima cijena trebali bi povećati tržište u 2023., ali ne za sve marke.

 Ford Mustang Mach E GT (9).JPG Izvor: Ivan Klekar/(c)Ivan Klekar 2013 / www.facebook.com/Iklex

Jones je rekao: "Tesla je držao prva dva mjesta i činio je više od 50% prodaje električnih vozila u 2022. u SAD-u. Unatoč nekoliko lansiranja električnih vozila u 2022., nijedan drugi model nema više od 5% udjela. Ford je zadržao treće mjesto s Mustangom Mach-E, ali kako objašnjava Jones "sve druge marke koje se natječu u segmentu premium SUV EV borile su se da ostvare utjecaj zbog kontinuiranog uspjeha Tesla Model Y."

Mnoga električna vozila neće u SAD-u u 2023. ispunjavati uvjete za porezne olakšice uključujući dva Hyundai/Kia modela koji su u 2022. dospjeli među 10 najboljih. "Planirano je nekoliko EV pick-up kamioneta, ali unatoč tome što su pick-upovi najpopularnija vrsta vozila u SAD-u, nijedna EV varijanta do sada nije dospjela među 10 EV najboljih."

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI