Ipak, najveći udio prodanih električnih vozila je u kontinentalnoj Kini
Najnovije istraživanje Canalysa pokazuje da je svjetska prodaja električnih vozila (EV) rasla godišnje za 55% na 10,1 milijuna jedinica u 2022. Kontinentalna Kina bila je daleko najveće tržište električnih vozila, s 59% prodanih EV vozila u 2022., odnosno ukupno 5,9 milijuna jedinica. Napomena: Canalys u EV vozila uključuje električna vozila na baterije (BEV) i plug-in hibridna električna vozila (PHEV).
To predstavlja 29% svih lakih vozila prodanih u regiji, u odnosu na 15% u 2021. Europa je drugo najveće tržište električnih vozila s udjelom od 26% i 2,6 milijuna prodanih jedinica. Za usporedbu, SAD još uvijek zaostaje sa samo 9% svjetske prodaje, ali s pozitivnim znakovima rasta, s 920.000 prodanih električnih vozila u 2022., što je povećanje od 72%.
“Kupci su razmaženi izborom. Od jeftinih gradskih automobila do luksuznih vozila, postoje električna vozila u svakoj cjenovnoj kategoriji i u svakom segmentu automobila,” rekao je Jason Low, glavni analitičar Canalysa sa sjedištem u Šangaju.
Većina je kineskih proizvođača automobila, uključujući BYD, NIO i Xpeng, proširila svoju ponudu električnih vozila u 2022. godini. Mnogo su ulagali u poboljšanje performansi i dometa svojih električnih vozila te razvili nove modele kako bi zadovoljili rastuću potražnju. BYD je zauzeo prvo mjesto u prodaji električnih vozila u 2022., kako u Kini tako i diljem svijeta.
Šest obitelji modela BYD pojavilo se na popisu 10 najboljih modela u Kini. Wuling Hongguang Mini EV bio je uspješna priča na kineskom tržištu električnih vozila i ponovno će dominirati sektorom malenih gradskih električnih vozila u 2023.
Tesla ostaje glavni igrač u zemlji, a njegova smanjenja cijena, u vrijeme kada se ukidaju subvencije, izvršit će pritisak na svoje konkurente. GAC je dospio među 10 najboljih s modelom Aion Y.
U Europi se, kao drugom najvećem svjetskom tržištu za električna vozila primjećuje smanjivanje brzine stope rasta. Električna vozila predstavljala su 23% vozila isporučenih vozila u 2022., što je porast u odnosu na 20% u 2021.
Chris Jones, glavni analitičar, rekao je: „Potražnja za električnim vozilima bila je dobra u 2022., ali ponuda je bila ograničena, a kao i na drugim velikim tržištima promjene u subvencijama za električna vozila u mnogim europskim zemljama poremetio je kraj godine, što će također utjecati na 2023. Potražnja potrošača rasprostranjena je na mnoge marke i modele, pri čemu niti jedan EV model nije činio više od 6% tržišta u 2022. Tesla je držao prva dva mjesta dok je Stellantis zadržao dva modela u top 10, s EV varijantama popularnih kompaktnih automobila – Fiat 500e i Peugeot e-208. Volkswagen grupa imala je četiri modela u prvih 10, ali mora zadržati svoj zamah s lansiranjem novih modela kako bi ostala konkurentna u 2023. godini.”
U SAD-u su električna vozila činila 7% prodanih novih vozila u 2022. Novi savezni porezni krediti za električna vozila u kombinaciji sa sniženjima cijena trebali bi povećati tržište u 2023., ali ne za sve marke.
Izvor: Ivan Klekar/(c)Ivan Klekar 2013 / www.facebook.com/IklexJones je rekao: "Tesla je držao prva dva mjesta i činio je više od 50% prodaje električnih vozila u 2022. u SAD-u. Unatoč nekoliko lansiranja električnih vozila u 2022., nijedan drugi model nema više od 5% udjela. Ford je zadržao treće mjesto s Mustangom Mach-E, ali kako objašnjava Jones "sve druge marke koje se natječu u segmentu premium SUV EV borile su se da ostvare utjecaj zbog kontinuiranog uspjeha Tesla Model Y."
Mnoga električna vozila neće u SAD-u u 2023. ispunjavati uvjete za porezne olakšice uključujući dva Hyundai/Kia modela koji su u 2022. dospjeli među 10 najboljih. "Planirano je nekoliko EV pick-up kamioneta, ali unatoč tome što su pick-upovi najpopularnija vrsta vozila u SAD-u, nijedna EV varijanta do sada nije dospjela među 10 EV najboljih."