Donosimo podatke o prodaji osobnih električnih vozila u periodu od drugog kvartala 2021. do trećeg kvartala 2022. godine
Tržišna borba se vodi između BYD Auta, Tesle, Wulinga, Volkswagena i GAC Motora. Tri od pet najprodavanijih marki električnih vozila su iz Kine, gdje uglavnom i posluju. Globalni tržišni udio EV-a se konsolidira, a prvih pet marki približava se tržišnom udjelu od 50%.
Globalna prodaja putničkih električnih vozila porasla je 71% na godišnjoj razini u trećem tromjesečju 2022, pokazuju podaci Counterpointa koji ističe kako domaći rast podiže BYD-ov globalni tržišni udio u električnim vozilima na 20%.
Istovremeno, tržišni udio Tesle opada zahvaljujući globalnom rastu isporuka većeg, pristupačnog segmenta. Globalni tržišni udio električnih vozila činio je više od 15% svjetske prodaje osobnih vozila u trećem tromjesečju 2022.

Kineski BYD Auto je ostao vodeći na globalnom tržištu isporučivši više od 537.000 EV jedinica, što je povećanje od 197% na godišnjoj razini. Njegova tri najbolja modela – BYD Song, BYD Qin i BYD Han pridonijela su za više od 56% prodaje tvrtke tijekom kvartala.
I inozemne operacije BYD-a se brzo razvijaju; prodali li u trećem kvartalu 2022. gotovo 17.000 EV jedinica u raznim regijama uključujući Europu, Latinsku Ameriku, jugoistočnu Aziju, Bliski istok i Afriku te Oceaniju.

Teslina globalna prodaja porasla je 43% na godišnjoj razini u trećem tromjesečju 2022. na više od 343.000 jedinica. Tvrtka je zabilježila povećanu potražnju za svojim vozilima u Europi u ovom kvartalu. Izgradnja proizvodne rampe u tvornici u Berlinu pomogla je u isporuci rekordnog broja modela Y u Njemačkoj u ovom kvartalu. Međutim, isporuke su bile ispod očekivanja zbog logističkih uskih grla.

Wuling, kineski brend, porastao je za 31% na godišnjoj razini i zauzeo treće mjesto na globalnom tržištu električnih vozila. Model marke Hongguang Mini EV ostao je neprikosnoveni tržišni lider od svog lansiranja u drugoj polovici 2020. Prodaja mini električnih automobila u Kini je velika jer koštaju manje, ispunjavaju uvjete za subvencije i služe svrsi.
Volkswagenova prodaja električnih vozila porasla je za 28% na godišnjoj razini kako bi se oporavila od pada u drugom kvartalu. Serije ID.4, ID.3 i ID.6 bile su najprodavaniji Volkswagen modeli tijekom tromjesečja.

Tvrtka je pokazala impresivne rezultate u Kini s rastom prodaje električnih vozila od 79% u odnosu na prethodnu godinu i 35% u odnosu na prethodni kvartal. Iako se prodaja brenda u Europi i SAD-u postupno oporavljala, nijedna regija nije zabilježila rast na godišnjoj razini.
Kineski GAC Motor pojavio se kao peti najprodavaniji brend, prestigavši BMW i Mercedes-Benz. Tijekom trećeg tromjesečja 2022. GAC je prodao više od 85.000 jedinica i zabilježio rast od 145% na godišnjoj razini. GAC je predvodio svoju Aion seriju, s Aion Y kao najprodavanijim modelom. Tvrtka posluje samo u Kini.