OLED TABLETI SVE SU POPULARNIJI: Pravi prodor se očekuje sljedeće godine | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

OLED TABLETI SVE SU POPULARNIJI: Pravi prodor se očekuje sljedeće godine

Autor Krunoslav Ćosić

Mnogi proizvođači su počeli koristiti OLED zaslone u svojim najnovijim vrhunskim (high-end) uređajima

 Samsung Galaxy Tab S8 Ultra.jpg Izvor: Samsung

Za razliku od masovnog prihvaćanja OLED panela koje se dogodilo s drugim uređajima, korištenje OLED-a u tabletima do sada je slijedilo samo nekoliko proizvođača.

Samsung je počeo proizvoditi OLED tablete još 2014., ali većina njegovih konkurenata nije bila uvjerena u opravdanost korištenja OLED tehnologije. Pad troškova proizvodnje i uvođenje novih tehnologija učinit će OLED-ove atraktivnom opcijom, predviđa Counterpoint.

Međutim, s početkom pandemije COVID-19 i njezine uloge u povećanju važnosti multimedije, zasloni tableta postupno su stekli važnost. Tržište, koje se još uvijek pretežno sastoji od LCD panela, počinje pokazivati sve potrebne preduvjete za prošireno prihvaćanje OLED-a u industriji tableta.

LCD vs. OLED

Najveća tehnološka razlika između OLED i LCD zaslona odnosi se na način na koji su pikseli osvijetljeni. LCD-ovi se oslanjaju na LED pozadinsko osvjetljenje dok OLED-ovi pružaju individualno osvjetljenje piksela kako bi ponudili bolje kontraste boja i kutove gledanja. Ove prednosti, međutim, ne dolaze bez (veće) cijene.

 Globalni tržišni udio tableta prema vrsti zaslona, Counterpoint.jpg
Globalni tržišni udio tableta prema vrsti zaslona
Izvor: Counterpoint

Dva su različita čimbenika priječila usvajanje OLED-a u prošlosti. Prvo, i najvažnije, velika je razlika u cijeni između OLED i LCD panela. OLED panele je znatno teže proizvesti i tek trebaju dostići proizvodnu ljestvicu LCD-a, što dovodi do veće cijene po jedinici.

Drugo je pouzdanost OLED-a budući da su burn-in i trošenje piksela prisutniji u usporedbi s LCD-ima, što ih čini manje prikladnima za dulji životni vijek tableta. Međutim, ova će dva problema vjerojatno biti riješena u bliskoj budućnosti s padom troškova proizvodnje i uvođenjem novih tehnologija, poput dvostruke tandem OLED strukture koja pruža 4x veću izdržljivost i 2x svjetlinu u usporedbi s postojećim OLED zaslonima.

Vodeći proizvođači zaslona već su počeli povećavati svoje OLED proizvodne kapacitete. LG Display udvostručuje svoju proizvodnju povećanjem kapaciteta u tvornicama Paju i Guangzhou. To će u konačnici dovesti do smanjenja cijene po jedinici OLED panela.

Tableti s OLED zaslonima činili su oko 8% isporuka globalnog tržišta tableta u trećem tromjesečju 2022. i vjerojatno će to postupno rasti sa svakim tromjesečjem, dosegnuvši procijenjenih 15% u drugom tromjesečju 2024.

 Ttrziste OLED tableta prema brendovima, Counterpoint.jpg Izvor: Counterpoint

Zbog postupne diversifikacije linija modela, tržišno vodeći Samsung pao je za 11-postotnih bodova na godišnjoj razini u trećem tromjesečju 2022. dok su Lenovo i Huawei rasli za 8 odnosno 3-postotna boda. Očekuje se da će proizvođači originalne opreme poput Lenova dodatno povećati svoj tržišni udio OLED tableta s novijim modelima koji bi trebali biti objavljeni sredinom 2023. godine.

Unatoč sve većem broju lansiranja OLED tableta od strane vodećih proizvođača značajan napredak u prodoru OLED-a vjerojatno će ostati „uspavan“ u 2023. zbog vjerojatnosti da će OLED zasloni ostati skupi. Masovna proizvodnja OLED-a trebala bi započeti 2024., a očekuje se da će LG Display početi proizvoditi već u prvom kvartalu 2024.

 Lansiranje OLED tableta u 2022.jpg Izvor: Counterpoint

Predviđa se da će Apple, tržišni pokretač industrije tableta, također najaviti OLED iPad u sličnom vremenskom okviru i očekuje se da će mu to omogućiti značajan tržišni udio od 21% u drugom tromjesečju 2024. Uz Appleovo usvajanje OLED tableta, drugi proizvođači originalne opreme vjerojatno će slijediti primjer ubrzavajući prelazak na OLED zaslone kao novi standard tableta.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI