Mnogi proizvođači su počeli koristiti OLED zaslone u svojim najnovijim vrhunskim (high-end) uređajima
Za razliku od masovnog prihvaćanja OLED panela koje se dogodilo s drugim uređajima, korištenje OLED-a u tabletima do sada je slijedilo samo nekoliko proizvođača.
Samsung je počeo proizvoditi OLED tablete još 2014., ali većina njegovih konkurenata nije bila uvjerena u opravdanost korištenja OLED tehnologije. Pad troškova proizvodnje i uvođenje novih tehnologija učinit će OLED-ove atraktivnom opcijom, predviđa Counterpoint.
Međutim, s početkom pandemije COVID-19 i njezine uloge u povećanju važnosti multimedije, zasloni tableta postupno su stekli važnost. Tržište, koje se još uvijek pretežno sastoji od LCD panela, počinje pokazivati sve potrebne preduvjete za prošireno prihvaćanje OLED-a u industriji tableta.
LCD vs. OLED
Najveća tehnološka razlika između OLED i LCD zaslona odnosi se na način na koji su pikseli osvijetljeni. LCD-ovi se oslanjaju na LED pozadinsko osvjetljenje dok OLED-ovi pružaju individualno osvjetljenje piksela kako bi ponudili bolje kontraste boja i kutove gledanja. Ove prednosti, međutim, ne dolaze bez (veće) cijene.
Dva su različita čimbenika priječila usvajanje OLED-a u prošlosti. Prvo, i najvažnije, velika je razlika u cijeni između OLED i LCD panela. OLED panele je znatno teže proizvesti i tek trebaju dostići proizvodnu ljestvicu LCD-a, što dovodi do veće cijene po jedinici.
Drugo je pouzdanost OLED-a budući da su burn-in i trošenje piksela prisutniji u usporedbi s LCD-ima, što ih čini manje prikladnima za dulji životni vijek tableta. Međutim, ova će dva problema vjerojatno biti riješena u bliskoj budućnosti s padom troškova proizvodnje i uvođenjem novih tehnologija, poput dvostruke tandem OLED strukture koja pruža 4x veću izdržljivost i 2x svjetlinu u usporedbi s postojećim OLED zaslonima.
Vodeći proizvođači zaslona već su počeli povećavati svoje OLED proizvodne kapacitete. LG Display udvostručuje svoju proizvodnju povećanjem kapaciteta u tvornicama Paju i Guangzhou. To će u konačnici dovesti do smanjenja cijene po jedinici OLED panela.
Tableti s OLED zaslonima činili su oko 8% isporuka globalnog tržišta tableta u trećem tromjesečju 2022. i vjerojatno će to postupno rasti sa svakim tromjesečjem, dosegnuvši procijenjenih 15% u drugom tromjesečju 2024.
Izvor: CounterpointZbog postupne diversifikacije linija modela, tržišno vodeći Samsung pao je za 11-postotnih bodova na godišnjoj razini u trećem tromjesečju 2022. dok su Lenovo i Huawei rasli za 8 odnosno 3-postotna boda. Očekuje se da će proizvođači originalne opreme poput Lenova dodatno povećati svoj tržišni udio OLED tableta s novijim modelima koji bi trebali biti objavljeni sredinom 2023. godine.
Unatoč sve većem broju lansiranja OLED tableta od strane vodećih proizvođača značajan napredak u prodoru OLED-a vjerojatno će ostati „uspavan“ u 2023. zbog vjerojatnosti da će OLED zasloni ostati skupi. Masovna proizvodnja OLED-a trebala bi započeti 2024., a očekuje se da će LG Display početi proizvoditi već u prvom kvartalu 2024.
Izvor: CounterpointPredviđa se da će Apple, tržišni pokretač industrije tableta, također najaviti OLED iPad u sličnom vremenskom okviru i očekuje se da će mu to omogućiti značajan tržišni udio od 21% u drugom tromjesečju 2024. Uz Appleovo usvajanje OLED tableta, drugi proizvođači originalne opreme vjerojatno će slijediti primjer ubrzavajući prelazak na OLED zaslone kao novi standard tableta.