Uz 5G pametne telefone i računala u fokus dolazi održivost automobilske industrije, a Indija kao gospodarstvo polako prestiže Kinu
1. Isporuke 5G računala i tableta
Porast će 25% u 2023. godini, smatra Canalys. Uređaji koji podržavaju 5G činili su 24% ukupnih isporuka povezanih računala i tableta u trećem tromjesečju 2022. nakon što su iznosili samo 2% prije godinu dana.
Ukupni broj povezanih računala porastao je za skromnih 4% u trećem tromjesečju 2022., no prihvaćanje 5G-a za računala je poraslo. U 2023. ovaj će se trend ubrzati kako se 5G infrastruktura poboljšava, dobavljači proširuju ponudu uređaja i povećava podrška operatora.
Povećanje fokusa Intel Corporation, MediaTeka i Qualcomma utjecat će na broj uređaja koji podržavaju 5G. U 2022. operatori su značajno proširili svoju 5G ponudu. AT&T i Verizon sada prodaju 5G povezana prijenosna računala i tablete u SAD-u. Nastavak u 2023. bit će ključni element za rast povezanih osobnih računala.
Pojava daljinskog i hibridnog rada stvorit će široke komercijalne mogućnosti za 5G računala u 2023. i kasnije. Zaposlenici će tražiti opcije mobilnog povezivanja kada dođe vrijeme da osvježe svoje uređaje. Poslodavci će tražiti rješenja za sigurnosne prijetnje koje predstavljaju javne i nezaštićene Wi-Fi mreže.
2. Isporuke pametnih telefona
60% ukupnih isporučenih pametnih telefona u 2023. imat će podršku za 5G. Istovremeno, 2022. bila je teška godina za 5G. Makroekonomski vjetrovi i inflatorni uvjeti rezultirali su odmakom potražnje potrošača od 5G-om za praktičnije aspekte pametnih telefona kao što su trajanje baterije, pohrana, brzina procesora i kvaliteta kamere.
Nadalje, implementacija 5G-a je zaustavljena, a mnogi operatori prolaze kroz strukturne promjene s naporima usmjerenim na povećanje baze pretplatnika i održavanje financijske stabilnosti, a ne na implementaciju 5G-a.
Izvor: TCL2023. će biti drugačija. Očekuje se poboljšanje ukupne makroekonomske situacije i oporavak globalnih gospodarstava. Mrežni operatori bit će agresivniji nego ikad, kako u forsiranju implementacije 5G-a tako i u povećanju baze 5G pretplatnika. Očekuje se da će proizvođači pametnih telefona kao što su Samsung i Apple predvoditi uređaje koji podržavaju 5G.
Očekuje se da će prosječna prodajna cijena uređaja koji podržavaju 5G pasti, donoseći 5G širokim masama, što je ključni pokretački čimbenik za cjenovno osjetljive regije u razvoju.
3. ARM prijenosna računala
15% prijenosnih računala isporučenih u 2023. bit će temeljeno na ARM-u, prognoziraju u Canalysu. To će biti porast od oko 10% u odnosu na 2022. i nevjerojatno povećanje u odnosu na 2% udjela u 2020. Appleov prelazak na vlastiti silicij potaknuo je veći dio ovog porasta, a očekuje se da će i dalje predstavljati najveći dio isporuka temeljenih na ARM-u. u 2023.
Unatoč tome, Canalys očekuje da će arhitektura ubrzati svoj uspjeh s Windows uređajima od sljedeće godine nadalje. Nedavno lansiranje uređaja od strane Lenova i HP-a pomoglo je u isticanju prednosti računala temeljenih na ARM-u, uključujući duži vijek trajanja baterije, mogućnost 5G/LTE-a i tanke i lagane dizajne. Ove su značajke u skladu s ponašanjem korisnika nakon pandemije budući da koriste prijenosna računala češće, dulje vrijeme i na više različitim lokacijama.
Izvor: Bruno D'Andrea / Alamy / Alamy / ProfimediaBudući da su Microsoft i Qualcomm također značajno poboljšali korisničko iskustvo i kompatibilnost aplikacija na ARM-for-Windows, pozornica je sada spremna za više dobavljača računala da uskoče i prošire svoju ponudu.
CES 2023 je pokazao priliku da se potakne razmjena poruka oko računala temeljenih na ARM-u i potakne entuzijazam među potrošačima prije godine koja će biti teška za tržište usred rastuće ekonomske neizvjesnosti.
4. Indija postaje gospodarska sila
Unatoč sve lošijoj globalnoj ekonomiji azijsko-pacifička regija i dalje očekuje rast u 2023. Dvije najbrže rastuće velike ekonomije u azijsko-pacifičkoj regiji trenutno su ASEAN i Indija. Povijesno gledano, Kina je najbrže rasla, ali rast se smanjuje i sada postoje neki izazovi u tom gospodarstvu koji su se pojavili nakon pandemije COVID-19. To stvara prilike za druga gospodarstva da prestignu i postanu gospodarstvo koje gura naprijed Azijski Pacifik.
U 80-ima i 90-ima Japan je pokretao gospodarstvo Azije i Pacifika. Od 2000-ih nadalje to je Kina. Indija će sve više zauzimati središnje mjesto jer je jedno od najbrže rastućih gospodarstava i strateški je pozicionirana za povezivanje regije APAC s ostatkom svijeta.
Izvor: ephotocorp / Alamy / Alamy / ProfimediaNjezina populacija od 1,41 milijarde trebala bi prestići Kinu od 1,45 milijardi. Ulagači su sada prisiljeni ne ulagati previše u Kinu zbog neizvjesnosti, a vidimo kako se neke globalne tehnološke tvrtke kreću prema Indiji – što utire put Indiji da postane gospodarska sila.
I dalje će biti izazova u smislu birokracije, infrastrukture i klimatskih promjena. I trebat će vremena, truda i resursa da se Indija izgradi. Ali postoje mnogi pozitivni trendovi u Indiji: Vlada stavlja snažan naglasak na proizvodnju, visokokvalificirana i mlada radna snaga raste, digitalizacija je na vrhuncu svih vremena, mnogi strani subjekti ulažu sredstva u Indiju, a ulaganja u Indiju neće prestati uskoro.
Indija je u povoljnoj poziciji da uči od onoga što su druga uspješna gospodarstva učinila u prošlosti te se postavi kao moćna sila.
5. Automobili u kružnom gospodarstvu
Održivost i promicanje kružnog gospodarstva bile su ključne teme koje su predstavili proizvođači originalne opreme za automobile na sajmu CES 2023. Potrošači će sve više tražiti reciklirane materijale I nulte emisije u svom sljedećem vozilu.
Automobilska industrija mora držati što više sirovina za vozila u prometu nakon prosječnog životnog vijeka vozila od 12 do 15 godina. To je izazov s kojim se industrija već bavi nekoliko godina, a proizvođači originalne opreme i opskrbni lanac postavili su ciljeve za postizanje 100% održivih materijala u svojim vozilima i usklađenost s međunarodnim standardima recikliranja.
Izvor: ShutterstockPrema procjenama Canalysa početkom 2023. u svijetu će biti više od 1,3 milijarde automobila i lakih gospodarskih vozila u uporabi. Porast materijala koji se mogu reciklirati, lagana konstrukcija vozila, nove proizvodne metode, elektrifikacija, definicija softvera i zajedničke platforme u novim vozilima iznimno su važni za zamjenu današnjih vozila koja su u uporabi, a kojima nedostaje sve navedeno, za što će trebati mnogo godina.
Globalna prodaja lakih vozila dosegla je vrhunac 2017., a prema procjenama Canalysa neće se vratiti na razine prije pandemije u sljedeće tri godine.