Prošla godina nije bila sjajna za prodavače i proizvođače osobnih računala
Globalno tržište osobnih računala završilo je 2022. godinu s ukupnim isporukama stolnih i prijenosnih računala uz pad od 29% na 65,4 milijuna jedinica, u četvrtom tromjesečju. To je već četvrto uzastopno tromjesečje pada budući da je potrošnja tijekom blagdanske sezone smanjena zbog sve goreg gospodarskog okruženja.
Time su ukupne isporuke za cijelu 2022. godinu fiksirane na 285,1 milijuna jedinica, što je pad od 16% u odnosu na vrhunce iz 2021. kada su svi segmenti krajnjih korisnika zabilježili vrhunac potražnje, pokazuju podaci koje je objavio Canalys. Unatoč tome, količine isporuka ostaju povoljne u usporedbi s periodom prije pandemije, s ukupnim isporukama iz 2022. za 7% većim nego u 2019.
Prijenosna računala doživjela su još gori rezultat. Pad je 30% na 51,4 milijuna jedinica u četvrtom kvartalu 2022. i 19% na 223,8 milijuna jedinica za cijelu godinu. Stolna računala su prošla nešto bolje pretrpjevši pad od 24% na 14,1 milijuna jedinica u četvrtom kvartalu i pad od 7% na 61,3 milijuna jedinica tijekom 2022. godine.
“Kao što se i očekivalo, globalno tržište osobnih računala suočilo se s dodatnim problemima u četvrtom tromjesečju”, rekao je Ishan Dutt, viši analitičar, Canalys. “Pad je posebno snažan budući da je odgovarajuće razdoblje 2021. donijelo rekordne isporuke prijenosnih i stolnih računala. Prodavači i trgovci na malo imali su za cilj potaknuti potrošačku potrošnju velikim popustima, ali unatoč određenom uspjehu to nije bilo dovoljno da potakne značajnu novu prodaju. S rastućim troškovima energije i osnovnih dobara na ključnim tržištima poput SAD-a i Europe izdaci za skupe artikle kao što su osobna računala zauzeli su drugo mjesto jer su potrošači spremni odgoditi kupnju. U međuvremenu, na komercijalnom planu, proračuni javnog i privatnog sektora suočili su se sa smanjenjem zbog rastućih kamatnih stopa, usporavanja zapošljavanja i očekivanja recesije početkom sljedeće godine. Anketa iz prosinca 2022. među oko 250 partnera pokazala je da 60% njih očekuje da će njihov poslovni prihod od računala ostati isti ili pasti u 2023. Predviđa se da će ovo izazovno okruženje za industriju osobnih računala potrajati do druge polovice sljedeće godine.”
Lenovo je osigurao prvo mjesto na tržištu osobnih računala u četvrtom tromjesečju 2022., s isporukama od ukupno 15,5 milijuna jedinica, što predstavlja pad od 29% u odnosu na prethodnu godinu. Lenovo je bio najveći dobavljač za cijelu 2022. godinu, objavivši 68,1 milijun jedinica jer je doživio pad od 17% u usporedbi s 2021.
HP je zauzeo drugo mjesto, također bilježeći pad isporuka za 29% u četvrtom tromjesečju na ukupno 13,2 milijuna jedinica. Za cijelu 2022. godinu isporuke su pale za 25% na 55,2 milijuna jedinica.
Trećeplasirani Dell pretrpio je najveći pad među vodećim dobavljačima u četvrtom kvartalu, s padom isporuka za 37% na 10,8 milijuna jedinica. Međutim, njegova komercijalna snaga početkom 2022. značila je da su njegove ukupne isporuke pale za 16% na 49,7 milijuna jedinica.
Apple je zauzeo četvrto mjesto i u četvrtom kvartalu i na ljestvici za cijelu godinu završivši 2022. s 27,2 milijuna isporučenih Macova s padom od 6%,. Asus je zaokružio prvih pet sa skromnim padom od 4% u usporedbi s isporukama u 2021.