BLAGDANSKA KUPNJA: Sve je manje onih koji ne kupuju online | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

BLAGDANSKA KUPNJA: Sve je manje onih koji ne kupuju online

Autor Igor Martić

Udio prodaje preko e-trgovine u ukupnoj maloprodaji značajno je veći u četvrtom kvartalu

  Izvor: Profimedia

Blagdanska sezona je vrijeme za online kupnju, pokazuju trendovi u posljednjim godinama. Iako svako tromjesečje u godini ima neke svoje zakonitosti te aktivacije kupaca odavno je utvrđena činjenica da je vrhunac u blagdanskom tromjesečju. I prodaja preko e-trgovina slijedi isti obrazac, ali u još većoj mjeri.

Prema podacima Ureda za popis stanovništva SAD-a udio prodaje preko e-trgovine u ukupnoj maloprodaji značajno je veći u četvrtom kvartalu svake godine nego u preostalih devet mjeseci. Kao primjer iznosi se četvrto tromjesečje 2022. kada je prodaja putem e-trgovine činila 16,3 posto maloprodajne prodaje u SAD-u, u usporedbi s 14,4, 13,7 i 14,1 posto u prvom, drugom i trećem tromjesečju iste godine.

 Revolut shopping.jpg Izvor: Paolo Galasso / Alamy / Alamy / Profimedia

Grafikon koji prenosi Statista također ilustrira sve veći značaj e-trgovine u cjelini, pri čemu je udio prodaje preko e-trgovina u ukupnoj maloprodaji porastao s manje od 5 posto u 2010. na otprilike 15 posto prošle godine.

Pandemija Covid-19 ubrzala je ovaj pomak jer je internetska prodaja neuobičajeno narasla u drugom tromjesečju 2020. i od tada je ostala visoka. Zanimljivo je da je blagdansko povećanje udjela online kupnje u ukupnoj potrošnji sada manje izraženo nego što je bilo u vrijeme prije pandemije.

U 2021. i 2022. udio e-trgovine u četvrtom tromjesečju bio je 14 odnosno 16 posto iznad prosjeka Q1-Q3. Prije pandemije razlika je obično bila 25 do 30 posto, što ukazuje na to da e-trgovina sada igra veću ulogu tijekom cijele godine.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI