Mnogi potrošači niti ne znaju kakva sve prava imaju prilikom online kupovine
Europsko zakonodavstvo hrvatskim kupcima omogućuje zaštitu prilikom kupovine putem interneta od trgovaca sa sjedištem u drugoj zemlji Europske unije, Islandu, Norveškoj ili Velikoj Britaniji. Europski potrošački centar EEC pruža korisne savjete prije kupovine putem interneta.
Prvi savjet je pročitati opće uvjete prodaje jer se pretpostavlja da ste ih kupnjom proizvoda prihvatili. U slučaju spora trgovac se može pozvati na njih iako su napisani na stranom jeziku. Ne zaboravite
provjeriti kako se koriste vaši osobni podaci, ali to morate učiniti prije narudžbe proizvoda. Nakon što se potvrdi narudžba ugovor se smatra zaključenim.
Svakako spremite te eventualno isprintajte potvrdu narudžbe i provjerite sve podatke, poput vaše elektroničke adrese (e-mail). Proizvod koji ste kupili treba vam biti dostavljen u roku 30 dana, osim ako ste se s trgovcem drugačije dogovodili. Uz proizvod kupljen preko interneta imate pravo na dvogodišnje jamstvo, što je jednako kao da ste proizvod kupili u fizičkoj trgovini.
Kao potrošač imate pravo predomisliti se te, ne navodeći razloge, otkazati narudžbu u roku od 14 dana od zaprimanja narudžbe te vratiti proizvod. Trgovac vam je dužan vratiti novac u roku od 14 dana.
Budite svjesni da ćete možda morati platiti troškove slanja robe natrag trgovcu. Neke se narudžbe ne mogu otkazati poput iznajmljivanja automobila, hotelskih rezervacija i kupnje putnih karata.
Planirate li vratiti kupljeni proizvod s kojim niste zadovoljni najprije morate kontaktirati trgovca i podnijeti pritužbu na proizvod ili uslugu, pismenim putem ili putem elektroničke pošte. Europski potrošački centar savjetuje da provjerite imate li dodatna prava u jamstvu poput prava na popravak u lokalnom servisu iako je proizvod kupljen u drugoj zemlji.
Izvor: ProfimediaAko ste nezadovoljni s rješavanjem vaše pritužbe i reklamacije možete kontaktirati Europski potrošački centar kako bi vam pomogao u rješavanju problema i povratku novca. Europski potrošački centar će zatim kontaktirati EEC u zemlji u kojoj se nalazi online trgovina u kojoj je kupljen proizvod kojeg želite vratiti. Ne zaboravite kako razlog povratka ne mora biti kvar, manjkavost ili greška na proizvodu. Možda vam se jednostavno proizvod više ne sviđa, nakon što ste ga dobili u svoje ruke.