MERCEDES-BENZ Prvo na svijetu odobrenje za automatiziranu vožnju | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

MERCEDES-BENZ Prvo na svijetu odobrenje za automatiziranu vožnju

Autor Krunoslav Ćosić

Njemačko savezno autoprijevozno tijelo (KBA) dalo je odobrenje za samostalnu vožnju

 Mercedes-Benz S-klasa autonomna samostalna voznja (3).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

Po prvi put u 136 godina automobilske povijesti vozilo preuzima zadatak dinamične vožnje pod određenim uvjetima.

Mercedes-Benz je prva automobilska tvrtka na svijetu koja ispunjava zahtjevne zakonske zahtjeve UN-R157 za sustav samostalne, autonomne razine 3. Njemački KBA izdao je odobrenje na temelju propisa o tehničkom odobrenju čime je otvoren put međunarodnoj ponudi takvog sustava. Prethodno, to mora dopustiti odnosno odobriti nacionalno zakonodavstvo.

Njemačka je još u 2017. godini preuzela pionirsku ulogu dopuštanjem sustava razine 3 kroz Zakon o cestovnom prometu (StVG).

Jedan od prvih automobila s dopuštenjem za razinu 3 je Mercedes-Benz S-klasa s Drive Pilotom, a pojavit će se u prvoj polovici 2022. godine. Odobrenje sustava također se odnosi i na Mercedes EQS. Vožnja u uvjetno automatiziranom načinu rada bit će dopuštena pri brzinama do 60 km/h u gustom prometu ili zagušenim situacijama na odgovarajućim dionicama autoceste u Njemačkoj.

 Mercedes-Benz S-klasa
Mercedes-Benz S-klasa
Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

Posebna oprema Drive Pilot preuzima funkciju vozača, a vozač tijekom može obavljati razne pomoćne zadatke na središnjem zaslonu kao što je kupnja putem interneta ili čitanje e-pošte u automobilu. Sustav reagira na neočekivane prometne situacije i samostalno ih rješava, npr. manevrima izbjegavanja unutar trake ili manevrima kočenja.

 Mercedes-Benz S-klasa autonomna samostalna voznja (1).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

 Mercedes-Benz S-klasa autonomna samostalna voznja (6).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

 Mercedes-Benz S-klasa autonomna samostalna voznja (7).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

Drive Pilot u radu koristi LiDAR, kameru u stražnjem staklu i mikrofone, detektira plava svjetla i druge posebne signale iz vozila hitne pomoći, a ima i senzor vlažnosti u prostoru za kotače. Osim podataka iz senzora, Drive Pilot prima informacije o geometriji ceste, profilu rute, prometnim znakovima i neobičnim prometnim događajima (npr. nesreće ili radovi na cesti) s digitalne HD karte.

U Mercedesu su ponosni što Njemačka nastavlja svoju pionirsku ulogu u automatiziranoj vožnji s ovim odobrenjem. Propis o tehničkom odobrenju kojim se takav sustav može certificirati stupio je na snagu početkom 2021. godine. Od tada se može implementirati u Europi, što je prilika koju je Mercedes-Benz brzo iskoristio kao prvi proizvođač.

 Mercedes-Benz S-klasa autonomna samostalna voznja (8).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

Mercedes-Benz se uz Drive Pilot može voziti na 13.191 kilometara autocesta u Njemačkoj. Već su u tijeku opsežne testne vožnje za ove sustave, primjerice u SAD-u i Kini, a tehnologija će se uvoditi i na dodatna tržišta, nakon uspostave pravnog okvira za uvjetno automatizirani rad.

 Mercedes-Benz S-klasa autonomna samostalna voznja (4).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

 Mercedes-Benz S-klasa autonomna samostalna voznja (5).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG - Global Commun/MediaPortal Daimler AG

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI