Sve je veći broj vozila koja imaju mogućnost samostalne vožnje
Sposobnost autonomne vožnje prikazana je kao razina 0 do 5. U razinama 1 i 2 funkcije autonomne vožnje pomažu vozačima (tzv. potpomognuti način rada). Odredbe o automatiziranoj vožnji razina 4 do 5 još nisu dostupne na tržištu osobnih automobila, a razina 3 tek sada ulazi u redovnu proizvodnju.
Razina 3 je najniža razina ovog automatiziranog načina rada. Vozila čiji sustavi zadovoljavaju zahtjeve razine 3 mogu u određenoj mjeri samostalno voziti, a vozač ponovno preuzima upravljač na zahtjev i uz prethodnu najavu. Od razine 4, vozila mogu samostalno voziti bez da vozač mora preuzeti kontrolu.
Na razinama 1 i 2 vozaču mogu pomoći sustavi autonomne vožnje, ali on ili ona ne mogu skrenuti pozornost s ceste. Na razini 1 može se pomoći pri kočenju ili upravljanju. Na razini 2 moguća je kombinacija kočenja i upravljanja, pri čemu se vozilo centrira unutar trake, a nude se i i prilagodljive mogućnosti tempomata.
Udio novoregistriranih osobnih automobila u svijetu proizvedenih bez rezervacija za sustave potpomognute (asistirane) vožnje posljednjih je godina sve manji. Prema Statista Mobility Market Outlooku, "obični" automobili činili su manjinu od samo 24 posto novoregistriranih automobila u cijelom svijetu u 2020. godini.
Izvor: ShutterstockPrijelaz na automobile koji su spremni za autonomnu vožnju bio je brz: 2013. automobili bez sustava pomoći bili su u većini – imali su udio 65 posto. Kroz sljedeće godine njihov se udio smanjuje, a istovremeno se postotak vozila s razinom 1 povećava (u 2020. je bio 50 posto), a povećava se i postotak vozila sposobnih za autonomnu razinu 2 i takva su vozila u 2020. godina činila udio od 26 posto.
Izvor: Statista