TaaS bi se trebao sastojati samo od električnih automobila. Stiže vrijeme s naglaskom na održivosti
Moglo bi to uništiti dva bilijuna dolara vrijednu industriju automobila. Transport-As-A-Service trebao bi zaživjeti oko 2030. godine, a odnosi se na mogućnost da više nećete biti vlasnici vašeg automobila. Kad se budete trebali odvesti s točke A do točke B jednostavno ćete naručiti vozilo, nećete morati tražiti parking za vaše vozilo niti plaćati garažno mjesto.
Možda ćete u 2030. godini, prilikom kupnje jutarnje kave, besplatno dobiti putovanje automobilom. Svijet se mijenja nevjerojatnom brzinom, pojavljuju se novi servisi i nove usluge. Do 2030. velika većina potrošača više neće posjedovati automobil – umjesto toga će koristiti električna autonomna vozila na zahtjev.
Kad dođe do regulatornog odobrenja autonomnih električnih vozila (A-EV), govorimo o razini 5, 95 posto svih prijeđenih putničkih kilometara u SAD-u bit će opsluženo autonomnim, električnim vozilima na zahtjev koja će biti u vlasništvu flote, a ne pojedinaca.
Ovo (trenutno) zapanjujuće i radikalno promišljanje u potpunosti će biti vođeno ekonomijom, što će prevladati trenutnu želju za individualnim vlasništvom automobila, počevši najprije u velikim gradovima, a zatim bi se trebalo proširiti na gradska predgrađa i regionalna područja.
Naravno, to će imati ogromne implikacije na transportnu i naftnu industriju, doći će do pada potražnje za naftom, doći će do uništavanja bilijuna dolara vrijednosti investitora. Nove tehnologije poput solarne energije ugljen, naftu i plin učinit će gotovo suvišnim do 2030. godine. Trebamo li spominjati vrijednost rabljenih automobila? Automobil koji sada posjedujete mogao bi biti vaš posljednji automobil u vašem vlasništvu.
Izvor: Evgeniy Kleymenov / Panthermedia / ProfimediaIpak, individualno vlasništvo neće tako brzo nestati - do 2030. godine činit će 40 posto, ali takvi će automobili napraviti samo 5 posto prijeđenih kilometara od ukupne kilometraže. Istovremeno, autonomni, samovozeći automobili koristit će se 10 puta više nego što su to vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Autonomna bi vozila mogla trajati duže, možda i do 1,6 milijuna kilometara.
Istodobno, stvorit će se bilijuni dolara novih poslovnih prilika, nova radna mjesta i novi poslovni modeli. Transport-As-A-Service bit će 10 puta jeftiniji od cijene novih vozila.
Izvor: ProfimediaNe smijemo zaboraviti na zdravstvene utjecaje koje imaju automobili na goriva. U 2015. godini, prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, u prometnim je nesrećama širom svijeta umrlo 1,25 milijuna ljudi, a još je 50 milijuna ljudi teško ozlijeđeno.
Autonomna vozila trebala bi biti sigurnija od vozila kojima upravljaju ljudi, što će dovesti i do smanjenja prometnih nesreća. Naravno, za očekivati je da će i autonomna vozila, zbog neispravnog softvera, dovoditi do nesreća, ali bitno manjeg broja.