Proizvodit će ih BAIC Group u tvornici u Pekingu s godišnjim kapacitetom od 200.000 vozila
Iako se već duže vrijeme piše o baterijsko električnom automobilu iz Xiaomija, sad je to konačno i potvrđeno. Xiaomi SU7 prvi je automobil ove kineske marke, a planiraju postati premium proizvođač.
Xiaomi veći broj svojih proizvoda ne razvija samostalno te će se tako i automobil proizvoditi u pogonima drugog proizvođača. Limuzina s nazivom SU7, što bi trebalo biti skraćenica od Speed Ultra, trebala bi konkurirati Tesli i Porscheu.
Najavio je to glavni izvršni direktor Xiaomija Lei Jun rekavši da imaju tehnologiju "super električnog motora" koja može postići brže ubrzanje od Teslinih automobila i Porscheovih električnih modela.
U prodaju će automobil vjerojatno biti pušten kroz nekoliko mjeseci, a debitirao je u trenutku kada se kinesko tržište automobila - najveće na svijetu - bori s prenatrpanošću kapaciteta i usporavanjem potražnje, što su potaknulo veliki rat cijenama.
Welcome aboard, Xiaomi SU7!⚡️pic.twitter.com/bpJJmC8EB8
— Lei Jun (@leijun)December 27, 2023
Nije to spriječilo glavnog izvršnog direktora Xiaomija Lei Juna da iskaže velike ambicije. "Naporno radeći u sljedećih 15 do 20 godina, postat ćemo jedan od 5 najvećih svjetskih proizvođača automobila nastojeći podići cjelokupnu kinesku automobilsku industriju", rekao je na otkrivanju vozila.
Izvor: CarnewschinaXiaomi SU7 svidjet će se kupcima pametnih telefona Xiaomi zbog zajedničkog operativnog sustava s Xiaomijevim popularnim telefonima i drugim elektroničkim uređajima. Njegovi vozači imat će nesmetan pristup postojećem portfelju mobilnih aplikacija tvrtke.
Kao što je poznato, Xiaomi je dobro etablirana robna marka potrošačke elektronike sa stotinama milijuna 'Mi fanova' tako da imaju značajnu priliku za proboj dok automobila koji će sigurno dobiti epitet (još jednog) pametnog uređaja. Za očekivati je mogućnost autonomne vožnje.
Izvor: MIIT Izvor: MIITXiaomi SU7 dolazi u dvije verzije - jedna s dometom vožnje do 668 km i druga s dometom do 800 km. Za usporedbu, Teslin Model S ima domet do 650 km. Ima mogućnost brzog punjenja na niskim temperaturama i opremljen je naprednom tehnologijom koja mu omogućuje prepoznavanje prepreka u izazovnim uvjetima kao što je snijeg koji pada.
U Kini je Xiaomi peti najveći proizvođač pametnih telefona te se s novim proizvodom nastoji diverzificirati izvan svoje osnovne djelatnosti na električna vozila usred stagnacije potražnje za pametnim telefonima – plan koji je lei prvi put označio 2021. godine.
Xiaomi planira uložiti 10 milijardi dolara u automobile tijekom desetljeća i jedan je od rijetkih Anovih igrača na kineskom tržištu električnih vozila koji je dobio odobrenje vlasti. Automobile će proizvoditi jedinica državnog proizvođača automobila BAIC Group u tvornici u Pekingu s godišnjim kapacitetom od 200.000 vozila.
Na iznimno pretrpanom kineskom tržištu električnih vozila najveća konkurencija Xiaomiju bit će BYD koji ima jednu trećinu udjela dok Tesla ima 9%, prema podacima Zheshang Securities za treće tromjesečje.
Cijena za Xiaomi SU7 još nije poznata, a Lei je najavio da bi trošak kupnje mogao biti malo veći. Najava novog proizvoda nije utjecala na Xiaomijeve dionice uvrštene na burzu u Hong Kongu, a završile su 0,3% niže.