TOYOTA SE ELEKTRIFICIRA: Prva solid state baterija očekuje se kroz četiri-pet godina | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

TOYOTA SE ELEKTRIFICIRA: Prva solid state baterija očekuje se kroz četiri-pet godina

Autor Krunoslav Ćosić

Do 2026. godine Toyota planira predstaviti čak šest baterijskih vozila

 Toyota  Sport Crossover Concept+Urban SUV Concept.jpg Izvor: Toyota

BEV odnosno baterijska električna vozila sve više ulaze u fokus Toyote, sudeći prema najavama koje pristižu ovih dana iz jedne od najvećih automobilskih kompanija u svijetu. Uz nove modele najavljuju i prve baterije u čvrstom stanju (solid state) od kojih postoje velika očekivanja.

Cilj kompanije Toyota Motor Europe (TME) je tvrtku dovesti do nulte emisije u Europi. Otkrili su više detalja o obećanju da će predstaviti šest namjenskih BEV modela do 2026., uz predstavljanje koncepata Urban SUV i Sport Crossover. U galeriji se nalazi Toyota Urban SUV Concept:

Ta dva koncepta pridružuju se konceptu Compact SUV koji je predstavljen prošle godine i modelu bZ4X koji se već prodaje. Sve više informacija dolazi o razvoju tehnologije baterija sljedeće generacije koja će biti uvedena u vozila nakon 2026.

Govoreći na godišnjem Kenshiki forumu tvrtke u Bruxellesu Andrea Carlucci, potpredsjednik Toyota Motor Europe, rekao je: “Gledajući konkretno Europu tržište je danas vrlo raznoliko. Ali cilj je 100% ugljična neutralnost do 2035. godine – što je za samo 12 godina. To je nešto čemu smo predani.”

6 namjenskih BEV do 2026

Globalno, Toyota kroz svoj program nudi hibridne električne, plug-in hibridne električne, baterijske električne i električne sustave s gorivim ćelijama, motore s izgaranjem na vodik i e-goriva. U Europi će paleta modela uključivati šest namjenskih baterijskih električnih vozila do 2026.

Uz bZ4X koji je već u prodaji i koncept Compact SUV prikazan na prošlogodišnjem forumu Toyota je predstavila još dva vozila koja će proširiti liniju: Urbani SUV koncept i Sport Crossover koncept. Pogledajte u galeriji Sport Crossover Concept

Koncept Urban SUV će sljedeće godine stići na europsko tržište. Ima autentičan SUV dizajn i oslanja se na uspjeh hibridne električne Toyote Yaris Cross, najprodavanijeg modela u svojoj klasi. Osim opcije pogona na sve kotače, ključnog elementa za Toyotine proizvode, kupci će također imati dva izbora baterija koji će odgovarati njihovom budžetu ili zahtjevima dometa vožnje.

Drugi najavljeni model Sport Crossover Concept signalizira alternativu SUV modelima s prepoznatljivim, fastback profilom koji će ga učiniti „stilskim herojem za liniju BEV“. Planiran je za dolazak u Europu u 2025. godini.

Sljedeća generacija baterija

Toyota se priprema predstaviti seriju novih baterija, od kojih će prva biti inačica s naglaskom na performanse, dizajnirana s konvencionalnom strukturom, ali se očekuje da će ponuditi dvostruko veći domet vožnje i 20% smanjenje troškova u usporedbi s baterijom u aktualnom modelu Toyota bZ4X.

Nakon toga će uslijediti kvalitetna, jeftina baterija koja će pomoći u popularizaciji BEV-a. Imat će novi oblik, bipolarnu strukturu i koristiti jeftiniji litij željezo fosfat (LFP) kao glavni materijal. Cilj je time povećati domet za 20% i smanjiti troškove za 40% (u odnosu na bZ4X).

Treća baterija koja će biti predstavljena usredotočit će se na visoke performanse koristeći bipolarne tehnologije i katodu s visokim sadržajem nikla. Očekuju se još niži troškovi i daljnji produljeni domet vožnje.

Okrećući se izgledima za Toyotine prve krute (solid state) baterije, Andrea Carlucci je rekao: “Napravili smo tehnološki iskorak koji prevladava dugogodišnji izazov trajnosti krutih baterija. Trenutno se razvija metoda masovne proizvodnje i težimo komercijalizaciji u 2027.-2028. s proizvodnim kapacitetom od nekoliko desetaka tisuća vozila.” Toyota želi postići vrijeme punjenja od 10 do 80% od samo 10 minuta.

Kenshiki forum bio je domaćin i prve europske prezentacije koncepta Toyota FT-3e, tehnološke studije koja obuhvaća cijeli niz budućih tehnologija, minimizirajući masu, maksimizirajući aerodinamičke performanse i kontrolirajući troškove. FT-3e razmatra kako bi automobili u budućnosti mogli ponuditi više od mobilnosti povezivanjem s društvom i omogućavanjem prijenosa energije i podataka.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI