BUDUĆNOST AUTOMOBILSKE INDUSTRIJE: Softverski definirana vozila | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

BUDUĆNOST AUTOMOBILSKE INDUSTRIJE: Softverski definirana vozila

Autor Krunoslav Ćosić

Proizvođači automobila razvijaju vlastiti OS, a postavlja se pitanje što će biti s Apple CarPlay i Android Auto

 Hey Mercedes, start Tourguide.jpg Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Proizvođači automobila razvijaju softverski definirane platforme za vozila za pametnije, povezanije automobile dok industrija prolazi kroz digitalnu transformaciju. Automobilska industrija prolazi kroz golemu digitalnu transformaciju, a budućnost je više vođena tehnologijom.

Proizvođači automobila su u utrci da postanu tehnološke tvrtke, a 2025. bit će točka prekretnice za globalni prodor softverski definiranih vozila (SDV - software-defined vehicle). Proizvođači automobila razvijaju vlastiti OS ili vrlo blisko surađuju na razvoju OS-a kako bi smanjili složenost hardvera/softvera, omogućili vertikalnu integraciju i otvorili nove izvore prihoda.

Tesla je oduvijek koristila vlastiti OS i njihovi su automobili od prvog dana bili softverski definirani. Canalys najavljuje što nas sve očekuje u skoroj budućnosti.

 Lidar (3).jpg Izvor: Shutterstock

Softver će postati usko povezan s hardverom, a domene usluga vozila, kao što su ADAS, navigacija, povezivost, HMI ili elektrifikacija odvijat će se kroz središnje računalo. Vozila će biti pametnija, pogonjena automobilskim OS-om i AI uslugama omogućenim putem digitalnog kokpita.

Tehnologija kao što su ADAS i navigacijski sustavi međusobno će se nadopunjavati, s uslugama u kombinaciji s računalstvom u oblaku i tehnologijom bežičnog ažuriranja omogućenom povezivanjem.

Više proizvođača automobila izgrađuje električna vozila odozdo prema gore, prihvaćajući namjenske platforme. Većina ovih vozila usredotočit će se na poboljšano korisničko iskustvo i vjerojatnije je da će usvojiti središnje računalo odgovorno za rukovanje višestrukim uslugama vozila koje rade na ekskluzivnom OS-u. Mnogi proizvođači originalne opreme objavili su svoje strateške planove.

Mercedes-Benz će zamijeniti MBUX s MB.OS

Operativni sustav Mercedes-Benz (MB.OS) je velika revizija nekoliko godina starog korisničkog sučelja MBUX koje uključuje široki Hyperscreen, preko cijele širine vozila. Pokretat će se podacima i moći će se fleksibilno ažurirati. Mercedes ga je najavio 2020. i izjavio da će MB.OS debitirati u voznom parku sljedeće generacije od 2024., počevši s modelima na novoj MMA platformi za kompaktne automobile.

 Mercedes-Benz Cars;EQS;The EQS: design for all the senses;Daimler Global MediaSite;MediaSite;Brands & Products;Mercedes-EQ;03 - 2021;Press Kits sorted by years;2021
Mercedes-EQ, EQS, Interieur, MBUX Hyperscreen Mercedes-EQ, EQS, Interior, MBUX Hyperscreen
Izvor: Mercedes

Njegova nova softverski definirana arhitektura za automatiziranu vožnju bit će izgrađena na Nvidia Drive platformi. U veljači 2023. Mercedes i Google najavili su strateško partnerstvo za ugradnju Googleovih usluga/tehnologija (Karte, YouTube i Cloud) u MB.OS – zamjenjujući druge aplikacije uključujući Here Maps i navigaciju.

Mercedes je uložio 200 milijuna eura u Electric Software Hub u Mercedesovom tehnološkom centru (MTC - Mercedes Technology Centre) u Njemačkoj. 1000 programera MB.OS softvera zapošljava se u mjestu koje će postati središnje središte za istraživanje i razvoj softvera i obuku. Otvara se 2000 radnih mjesta u tehnološkim središtima u globalnoj mreži istraživanja i razvoja.

Implikacije za dobavljače i proizvođače

Ovaj prijelaz dovodi do povećanja mogućnosti naknade za tantijeme za dobavljače tehnologije kao što su Qualcomm, Nvidia i BlackBerry QNX. Uloga tradicionalnih prvorazrednih dobavljača kao što su Bosch i Continental razvijat će se kako se smanjuje broj pojedinačnih automobilskih komponenti, povećava oslanjanje na softver, oblak i OTA ažuriranja, a proizvođači originalne opreme postavljaju nove strategije i pojavljuju se konkurenti novih tehnoloških tvrtki.

 Qualcomm Snapdragon 870 5G.jpg Izvor: Poco

Kao rezultat toga trebat će desetke tisuća softverskih inženjera. Evolucija je također veliki izazov za proizvođače originalne opreme budući da imaju za cilj iskoristiti sve veći broj zaslona u vozilu, sa svime što se sinkronizira, ažurira i integrira dok svoja vozila transformiraju, ne ugrožavajući korisnika iskustvo.

Kraj za Android Auto i Apple CarPlay

Prijelaz s Android Auto i Apple CarPlay, koji se obično koriste za zrcaljenje aplikacija za navigaciju i zabavu u vozilo, stvorit će sukobe. GM je nedavno najavio da će se odreći Android Auta i CarPlaya iz svojih budućih električnih vozila, umjesto toga odabirući Googleovu platformu temeljenu na Androidu, što je prepreka za Apple u konkurenciji s Googleom.

Apple je najavio svoju sljedeću generaciju CarPlaya na WWDC 2022. u lipnju, koja će imati duboku integraciju s hardverom automobila i napajat će cijelu ploču s instrumentima. Canalys procjenjuje da je više od 70 milijuna automobila u SAD-u imalo mogućnost zrcaljenja putem pametnog telefona krajem 2022.

 Android Auto (1) Izvor: Shutterstock

U nedavnom istraživanju Canalysa 90% američkih vozača sa zrcaljenjem putem pametnog telefona u automobilu reklo je da je važno imati isto rješenje u svom sljedećem automobilu. Kako proizvođači automobila nastavljaju razvijati softverski definirana vozila, ne smiju podcijeniti razinu korištenja i zadovoljstva rješenjima za zrcaljenje pametnih telefona, opsjednutost pametnim telefonima i doseg svojih ekosustava aplikacija.

Automobilska industrija se brzo mijenja. Digitalni kokpiti i SDV su budućnost. Proizvođači automobila ulažu u tehnološke platforme kako bi držali korak s makro trendovima kao što su povezana, autonomna, električna i zajednička mobilnost.

 Mercedes-Benz E-klasa 2023 (21).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/http:/group-media.mercedes-benz

Oni mijenjaju korisničko iskustvo kako bi ostali u zdravoj konkurenciji. Međutim, moraju pažljivo balansirati između prijelaza na operativne sustave sljedeće generacije i pretplate ili jednokratnog plaćanja za usluge na koje su vozači danas navikli.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI