Proizvođači automobila razvijaju vlastiti OS, a postavlja se pitanje što će biti s Apple CarPlay i Android Auto
Proizvođači automobila razvijaju softverski definirane platforme za vozila za pametnije, povezanije automobile dok industrija prolazi kroz digitalnu transformaciju. Automobilska industrija prolazi kroz golemu digitalnu transformaciju, a budućnost je više vođena tehnologijom.
Proizvođači automobila su u utrci da postanu tehnološke tvrtke, a 2025. bit će točka prekretnice za globalni prodor softverski definiranih vozila (SDV - software-defined vehicle). Proizvođači automobila razvijaju vlastiti OS ili vrlo blisko surađuju na razvoju OS-a kako bi smanjili složenost hardvera/softvera, omogućili vertikalnu integraciju i otvorili nove izvore prihoda.
Tesla je oduvijek koristila vlastiti OS i njihovi su automobili od prvog dana bili softverski definirani. Canalys najavljuje što nas sve očekuje u skoroj budućnosti.
Softver će postati usko povezan s hardverom, a domene usluga vozila, kao što su ADAS, navigacija, povezivost, HMI ili elektrifikacija odvijat će se kroz središnje računalo. Vozila će biti pametnija, pogonjena automobilskim OS-om i AI uslugama omogućenim putem digitalnog kokpita.
Tehnologija kao što su ADAS i navigacijski sustavi međusobno će se nadopunjavati, s uslugama u kombinaciji s računalstvom u oblaku i tehnologijom bežičnog ažuriranja omogućenom povezivanjem.
Više proizvođača automobila izgrađuje električna vozila odozdo prema gore, prihvaćajući namjenske platforme. Većina ovih vozila usredotočit će se na poboljšano korisničko iskustvo i vjerojatnije je da će usvojiti središnje računalo odgovorno za rukovanje višestrukim uslugama vozila koje rade na ekskluzivnom OS-u. Mnogi proizvođači originalne opreme objavili su svoje strateške planove.
Mercedes-Benz će zamijeniti MBUX s MB.OS
Operativni sustav Mercedes-Benz (MB.OS) je velika revizija nekoliko godina starog korisničkog sučelja MBUX koje uključuje široki Hyperscreen, preko cijele širine vozila. Pokretat će se podacima i moći će se fleksibilno ažurirati. Mercedes ga je najavio 2020. i izjavio da će MB.OS debitirati u voznom parku sljedeće generacije od 2024., počevši s modelima na novoj MMA platformi za kompaktne automobile.
Njegova nova softverski definirana arhitektura za automatiziranu vožnju bit će izgrađena na Nvidia Drive platformi. U veljači 2023. Mercedes i Google najavili su strateško partnerstvo za ugradnju Googleovih usluga/tehnologija (Karte, YouTube i Cloud) u MB.OS – zamjenjujući druge aplikacije uključujući Here Maps i navigaciju.
Mercedes je uložio 200 milijuna eura u Electric Software Hub u Mercedesovom tehnološkom centru (MTC - Mercedes Technology Centre) u Njemačkoj. 1000 programera MB.OS softvera zapošljava se u mjestu koje će postati središnje središte za istraživanje i razvoj softvera i obuku. Otvara se 2000 radnih mjesta u tehnološkim središtima u globalnoj mreži istraživanja i razvoja.
Implikacije za dobavljače i proizvođače
Ovaj prijelaz dovodi do povećanja mogućnosti naknade za tantijeme za dobavljače tehnologije kao što su Qualcomm, Nvidia i BlackBerry QNX. Uloga tradicionalnih prvorazrednih dobavljača kao što su Bosch i Continental razvijat će se kako se smanjuje broj pojedinačnih automobilskih komponenti, povećava oslanjanje na softver, oblak i OTA ažuriranja, a proizvođači originalne opreme postavljaju nove strategije i pojavljuju se konkurenti novih tehnoloških tvrtki.
Izvor: PocoKao rezultat toga trebat će desetke tisuća softverskih inženjera. Evolucija je također veliki izazov za proizvođače originalne opreme budući da imaju za cilj iskoristiti sve veći broj zaslona u vozilu, sa svime što se sinkronizira, ažurira i integrira dok svoja vozila transformiraju, ne ugrožavajući korisnika iskustvo.
Kraj za Android Auto i Apple CarPlay
Prijelaz s Android Auto i Apple CarPlay, koji se obično koriste za zrcaljenje aplikacija za navigaciju i zabavu u vozilo, stvorit će sukobe. GM je nedavno najavio da će se odreći Android Auta i CarPlaya iz svojih budućih električnih vozila, umjesto toga odabirući Googleovu platformu temeljenu na Androidu, što je prepreka za Apple u konkurenciji s Googleom.
Apple je najavio svoju sljedeću generaciju CarPlaya na WWDC 2022. u lipnju, koja će imati duboku integraciju s hardverom automobila i napajat će cijelu ploču s instrumentima. Canalys procjenjuje da je više od 70 milijuna automobila u SAD-u imalo mogućnost zrcaljenja putem pametnog telefona krajem 2022.
Izvor: ShutterstockU nedavnom istraživanju Canalysa 90% američkih vozača sa zrcaljenjem putem pametnog telefona u automobilu reklo je da je važno imati isto rješenje u svom sljedećem automobilu. Kako proizvođači automobila nastavljaju razvijati softverski definirana vozila, ne smiju podcijeniti razinu korištenja i zadovoljstva rješenjima za zrcaljenje pametnih telefona, opsjednutost pametnim telefonima i doseg svojih ekosustava aplikacija.
Automobilska industrija se brzo mijenja. Digitalni kokpiti i SDV su budućnost. Proizvođači automobila ulažu u tehnološke platforme kako bi držali korak s makro trendovima kao što su povezana, autonomna, električna i zajednička mobilnost.
Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/http:/group-media.mercedes-benzOni mijenjaju korisničko iskustvo kako bi ostali u zdravoj konkurenciji. Međutim, moraju pažljivo balansirati između prijelaza na operativne sustave sljedeće generacije i pretplate ili jednokratnog plaćanja za usluge na koje su vozači danas navikli.