Regulacija AFIR postavlja tzv. nacionalno obvezujuće ciljeve što se tiče snage punjača
AFIR će, na razini Europske unije, dodatno pomoći u povećanju broja punjača za električna vozila. Propisivanjem koliko koja članica Europske unije mora postaviti punionica struje ili vodika za laka i teška vozila, ovisno o broju vozila u državi, povećat će se broj punjača.
Države članice poput Hrvatske, koje imaju manje od 1 % udjela električnih vozila u sveukupnoj floti vozila, do 2025. godine moraju postaviti punjača u ekvivalentu snage 3 kW po svakom potpuno električnom vozilu i 2 kW po svakom plug-in hibridnom vozilu. Hrvatska bi, prema trenutnoj situaciji, morala postaviti punjače ukupne snage 11.524 kW.
Drugim riječima, do 2025. godine morat će se postaviti od 100 do 200 brzih punionica za električna vozila, ovisno o njihovoj snazi. Ukoliko će se postavljati punionice snage 50 do 70 kW možemo očekivati 200-tinjak brzih punionica, a ako će iste biti veće snage poput 100 do 150 kW bit će manji broj punionica, ali i mogućnost znatno bržeg punjenja, objasnio je Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug.
Do 2027. godine infrastruktura punionica diljem države će morati pružati jednaku snagu kao da je 3 % ukupne flote potpuno električno, a do 2030. godine će broj punionica morati porasti u skladu kao da je 5 % ukupne flote potpuno električno. Tako bi Hrvatska do 2027. godine morala postaviti oko 470 brzih punjača, primjerice snage od 150 kW, a do 2030. godine više od 800 takvih punionica kako bi se vozila punila za 10 do 25 minuta.
TEN-T koridor
Novom europskom regulacijom bi se postavili ciljevi za znatno povećanje broja punjača na TEN-T koridoru – jedinstvenoj transeuropskoj mreži prometnica koja povezuje sve glavne prometne točke u Europi. To znači da bi se u Hrvatskoj i susjednim zemljama dodatno povećao broj punionica za laka i teška električna vozila na relacijama Ljubljana - Zagreb i Varaždin - Rijeka.
Za laka električna vozila (osobna vozila i laka dostavna vozila) se regulativom želi osigurati puna pokrivenost punionicama duž glavne mreže Europske unije i time osigurati jednostavno putovanje električnim vozilima diljem EU. Tako je cilj da do 2025. godine na svakih 60 km bude stajalište s punionicama ukupne snage od barem 600 kW i s barem jednom punionicom od 300 kW.
Izvor: simon collins / Alamy / Alamy / ProfimediaDo 2030. godine bi se spomenute punionice na stajalištima trebale nadograditi do 900 kW, a barem dvije punionice imati snagu 350 kW. S druge strane, AFIR zahtjeva da se do 2025. godine za kamione i autobuse na TEN-T koridoru na svakih 60 kilometara postave punionice ukupne minimalne snage 2000 kW, od kojih će barem dvije biti snage 800 kW.
Do 2030. godine bi ta stajališta trebalo nadograditi punionicama ukupne snage 5000 kW, od kojih bi njih barem četiri imale snagu od 800 kW. Dodatno, na svim prometnicama koje su povezane s TEN-T koridorom, države članice do 2025. godine moraju osigurati mrežu punionica na svakih 100 kilometara koje će imati ukupnu snagu 2000 kW i barem jednu punionicu snage 800 kW, a do 2035. godine bi se punionice morale nadograditi na sveukupnu snagu od 5000 kW s barem dvije punionice
snage 800 kW.
Svako urbano čvorište na spomenutim prometnicama morat će do kraja 2025. godine imati minimalno 1400 kW snage koja će se raspoređivati na četiri punionice snage 350 kW, a do 2030. godine će se sveukupna snaga morati povećati na 3500 kW. Tu su i dodatna odmorišta/parkinzi koji će morati do 2027. godine omogućiti barem dvije punionice minimalne snage 100 kW s V2G tehnologijom, odnosno do 2030. godine će morati imati barem četiri takve punionice.
Naplata punjenja vozila bi se prema AFIR-u trebala omogućiti i pomoću bankovnih kartica pa bi svi operatori punionica do 2025. godine trebali postaviti čitače kartica na svoje nove punionice, a na postojeće punionice do 2027. godine. Time bi se uvelike olakšala naplata punjenja brojnim vozačima električnih vozila, a pogotovo turistima koji nisu upoznati s mrežom punjača u zemlji koju posjećuju.