Radi se o testnom punjaču za električna vozila
U mnogim zapadnoeuropskim gradovima se električna vozila pune preko stupova javne rasvjete, što znatno rasterećuje javne punionice, a istovremeno se iskorištava mogućnost sporijeg punjenja. Dakle, nema potrebe za ugradnjom bržih punjača jer se baterija kroz noć može napuniti ili nadopuniti, dok automobil stoji parkiran.
U Buzinu je postavljen prvi testni punjač za električna vozila u stupu javne rasvjete. To je pilot projekt koji bi se trebao provesti sljedeće godine u tri do pet hrvatskih gradova, a bit će ugrađeno 200-tinjak stupova u jednom od planiranih gradova.
Riječ je o projektu širenja infrastrukture za električna vozila koji je pokrenula udruga za e-mobilnost Strujni krug, a kojim bi se u narednih desetak godina trebalo postaviti više od 100.000 punjača diljem hrvatskih gradova.
"Takvi punjači su 15 do 100 puta jeftiniji od dosadašnjih rješenja i ne zahtijevaju dedicirane parkinge za električna vozila, smatra Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug te dodaje: "Vozila se na njima pune tijekom cijele noći ili tijekom radnog vremena te se u tom periodu baterija nadopunjuje za 200 do 300 km što je dovoljno za 99 posto njihovih potreba“.
Prvi testni punjač snage 3,5 kW postavila je tvrtka Smart Energy, dio M SAN grupe, a punjač je do daljnjega besplatan za korištenje jer je u testnoj fazi. Potrebno je samo spojiti se preko aplikacije PlugSurfing.
U narednim tjednima očekuje se da će svoje testne punjače u stupovima javne rasvjete postaviti još 3-4 operatora koji su trenutno u završnim fazama izrade. Uz Buzin pored Zagreba u projekt su uključeni Velika Gorica i Osijek, potencijalni je partner i Split, a osim njih punjače u stupovima javne rasvjete dobit će i Rijeka.
Izvor: Strujni krugPrema istraživanju udruge Strujni krug, čak 60% vlasnika električnih vozila puni svoje limene ljubimce u privatnim garažama i dvorištima, ali jedna od otežavajućih okolnosti je nemogućnost punjenja električnih vozila „kod kuće“ ukoliko vlasnici žive u stanovima, osobito u gradskim središtima, bez dediciranih parkirnih ili garažnih mjesta.
Postavljanjem punjača u javne rasvjetne stupove, uz kućne punjače, zadovoljilo bi više od 95 posto potreba hrvatskih vozača električnih vozila. Ostalih pet posto su vozila koja dnevno prelaze više od 200 do 300 km i za koje su već postavljeni brzi punjači na gotovo svakoj benzinskoj pumpi autoceste od Zagreba do Splita.