KINEZI ULAŽU U ELEKTRIFIKACIJU: 56 posto više punjača nego u godini prije | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

KINEZI ULAŽU U ELEKTRIFIKACIJU: 56 posto više punjača nego u godini prije

Autor Krunoslav Ćosić

Ulaganje u punionice nije kratkoročan nego dugoročan posao

 Punjenje Renault Twingo (2).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Broj mjesta za punjenje električnih vozila u Kini je u 2021. porastao za 56% na godišnjoj razini, pokazuju podaci praćenja kineskih električnih vozila i punjača Counterpoint Researcha. Budući da je osiguranje gospodarske stabilnosti glavni prioritet Kine u 2022. očekuje se da će ubrzanje ulaganja u infrastrukturu potaknuti rast punionica. Broj punionica u Kini u 2022. mogao bi se povećati za 58% na godišnjoj razini.

Počevši od druge polovice 2020. obujam prodaje novih energetskih vozila (NEV) u Kini brzo se povećao zahvaljujući vladinim poticajima da se prodaja NEV podigne na 20% ukupne prodaje automobila do 2025.

 Punjaci u Kini od 2016. do 2022.jpg
Povećanje broja punionica u Kini
Izvor: Counterpoint

Zapravo, cilj od 20% je postignut ranije od planiranog. U 2021. godini prodaja NEV-ova u Kini porasla je 68% u odnosu na prethodnu godinu, s omjerom vozila i mjesta za punjenje koji je dosegao oko 3, što znači da postoji jedno mjesto za punjenje za svaka tri NEV-a.

Komentirajući postavljanje stanica za punjenje električnih vozila u Kini, viši analitičar Ivan Lam rekao je: „Dolijevanje goriva ili punjenje struje ključna je tema za razvoj industrije električnih vozila. Vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE) imaju dobro uspostavljenu mrežu za točenje goriva i potrebno im je samo nekoliko minuta za dolijevanje goriva. Osim toga, kad idete na dugu vožnju, sa sobom možete nositi mali kanistar benzina. No, EV-u je potrebno dulje vremena za punjenje – jedan do dva sata. S obzirom na trenutačnu politiku Kine, veličina tržišta punjačih ima veliki potencijal da dosegne omjer vozila i punionica gotovo 1:1.”

 Punjenje Renault Twingo.jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Trenutačno su operatori punionica trećih strana glavni dio tržišta, čineći 75% javnih mjesta za punjenje. Državne tvrtke čine oko 20% javnih punionica, a automobilske tvrtke čine ostatak.

U 2021. Starcharge, TELD i State Grid bila su prva tri operatora u Kini. Prva tri igrača zajedno su zgrabila 62% udjela na tržištu. Uz posao s punjačima vezana su teška ulaganja koja zahtijevaju zemljište (unajmljeno ili kupljeno), izgradnju stanice za punjenje, integraciju rješenja za punjenje, održavanje i priključak na električnu energiju. Iako su dostupni neki poticaji za podršku ovoj industriji početno ulaganje je neizbježno, a razdoblje povrata ulaganja traje godinama.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI