Očekuje se da će tržište imati problema do 2024. godine
CCS Insight je nagovijestio da će makroekonomska slabost nastaviti utjecati na XR tržište u 2023., a istraživačka tvrtka ne očekuje da će se jedinična prodaja AR i VR uređaja značajno poboljšati do 2024.
U novom izvješću CCS Insight smatra kako makroekonomske poteškoće ostavljaju svoj pečat na tržištu potrošačkih uređaja, pri čemu se očekuje da će prodaja jedinica ove godine ostati jedva 10 milijuna, prenosi Mobile World Live.
CCS Insight očekuje još jednu sporu godinu (2023.) nagovještavajući da će prodaja VR i AR uređaja porasti na 11,4 milijuna, ali dodaju vjeru u dugoročnu budućnost segmenta, pri čemu je pitanje oporavka tržišta više pitanje kada, a ne ako.
Očekuje se da će se prodaja poboljšati od 2024. nadalje i porasti na 67 milijuna 2026., potaknuta lansiranjem pametnih naočala. U 2023. CCS Insight također očekuje blagi napredak s dolaskom Sonyjeve najnovije PlayStation VR ponude.
Potpredsjednica u CCS Insightu Marina Koytcheva izjavila je da je visoka inflacija ove godine pogodila potrošačke proračune na mnogim velikim tržištima i da su oni koji su možda bili na tržištu za VR naočale "odgodili svoju kupnju. Također vidimo znakove da su poduzeća opreznija u svojim ulaganjima u XR dok ekonomska slika ne postane jasnija."
Drugi izazov za tržište koji je primijetila istraživačka tvrtka je porast maloprodajne cijene Meta Quest 2 slušalica za 100 dolara i vrijeme potrebno za izradu laganih i atraktivnih AR naočala. Koytcheva vjeruje da su tvrtke oprezne jer na tržište ne plasiraju proizvode koji još nisu spremni.
“Očekivali smo da će pametne naočale doći na tržište već neko vrijeme, ali pokazalo se da je tehnologiju teško svladati”, rekla je Koytcheva.