TELESKOP JAMES WEBB: Dvije nove slike Jupitera | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

TELESKOP JAMES WEBB: Dvije nove slike Jupitera

Autor Krunoslav Ćosić

Teleskop može snimiti dramatično različite atmosferske uvjete, a slijede milijarde novih slika

Izvor: Youtube

Nakon prve te još nekoliko slika koje je teleskop James Webb snimio u svemiru pristižu novi materijali koje NASA objavljuje. Podsjetimo se, prvu sliku je objavio američki predsjednik Joe Biden, a NASA je nešto poslije objavila još nekoliko novih slika. Ovo su prve od milijuna slika koje će teleskop poslati kroz sljedećih 20 godina. Sve ih možete vidjeti u nastavku.

James Webb prva fotografija.jpg
NASA, ESA, CSA i STScI
Izvor: Space Telescope Science Institut/STScI

James Webb teleskop NGC 3324 Carina Nebula (2).jpg Izvor: NASA

James Webb teleskop NGC 3324 Carina Nebula (3).jpg Izvor: NASA

James Webb teleskop NGC 3324 Carina Nebula (4).jpg Izvor: NASA

James Webb teleskop NGC 3324 Carina Nebula (5).jpg Izvor: NASA

Na fotografijama možete vidjeti maglicu NGC 3372 iz sazviježđa Pramac i NGC 3132 iz sazviježđa Jedra koje su udaljene 8500 odnosno 2000 svjetlosnih godina od Zemlje. Dobili smo i nevjerojatno detaljan pogled na Stefanov kvintet, kompaktnu grupu pet galaksija iz sazviježđa Pegaz. Prikaz plinovitog egzoplaneta WASP-96b, udaljenog 1120 svjetlosnih godina, nije direktan prikaz planeta koja se ne nalazi u našem Sunčevom sustavu već predstavlja spektroskopski prikaz elemenata atmosfere.

Zahvaljujući slikama možemo vidjeti kako su prije nekoliko milijardi godina izgledale daleke galaksije, što seže u najranije dane svemira koji se širio 13,8 milijardi godina. Slike su snimljene zahvaljujući tehnici pod nazivom transmisijska spektroskopija za promatranje svjetlosti zvijezda filtrirano kroz planetarne atmosfere. Molekule u atmosferi apsorbiraju određene valne duljine svjetlosti pa sve što se filtrira omogućuje otkrivanje kemijskog sastava tih atmosfera i potencijalno pokazati je li planet sposoban sadržavati život.

Treća slika, još jedna infracrvena koju je uhvatio NIRCam, pokazala je maglicu Južni prsten koju je stvorila umiruća zvijezda, promjera gotovo pola svjetlosne godine.

James Webb Space Telescope je snimio dvije slike Jupitera na kojima se uočava kompozit koji prikazuje kratkovalnu sliku Jupitera s lijeve strane i dugovalnu sliku s desne strane. Plinoviti divovski planet ima dramatično različite atmosferske uvjete. NASA ove slike nije objavila u punoj rezoluciji, ali je bitno za istaknuti kako NIRCam (Near Infrared Camera) teleskopa može pratiti i pokretne mete.

Jupiter NASA James Webb.jpg Izvor: NASA

Kamera teleskopa je obje slike snimila s ekspozicijom od 75 sekundi, a mogu se vidjeti plinoviti Jupiterovi gigantski mjeseci Europa, Thebe i Metis. Iz NASA-e kažu da je Europina sjena vidljiva i lijevo od Velike crvene pjege.

Teleskop James Webb je lansiran na Božić 2021. Mjesec dana kasnije stigao je na svoje odredište u solarnoj orbiti udaljenoj 1,6 milijuna kilometara od Zemlje. Nakon dolaska na odredište teleskop je prošao kroz višemjesečni proces kako bi sve komponente bile funkcionalne, uključujući zaštitu od sunca veličine teniskog terena. Poravnata su zrcala i kalibrirani instrumenti.

James Webb teleskop NGC 3324 Carina Nebula (1).jpg Izvor: NASA