IMA LI SMISLA I POTENCIJALA TAJ METAVERSUM: Znate li što je to uopće? | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

IMA LI SMISLA I POTENCIJALA TAJ METAVERSUM: Znate li što je to uopće?

Autor Smartlife

5 ključnih razloga i jedno pitanje bez pravog odgovora

 Builder-Bot-i-metaverzum.jpeg Izvor: Youtube

Svi pričaju o metaversumu, bila je to jedna od glavnih tema i nedavno održanog Mobile World Congressa u Barceloni. Jedan od najvećih problema metaversuma je što nitko točno ne može definirati što je to jer svatko ima neko svoje viđenje i svoju definiciju ovog koncepta, a to nikad nije dobro.

U 2021. godini Facebook je promijenio naziv svoje matične tvrtke u Meta i objavio smjer u kojem će se ova kompanija kretati u budućnosti. Oni zamišljaju metaversum kao virtualnu društvenu mrežu koja će ljudima omogućiti interakcije u 3D virtualnom prostoru, ali ako pitate nekog drugog, na primjer Microsoft, metaverzum je nešto sasvim drugo.

Pričati o metaversumu danas znači isto što i pričati o internetu prije 50 godina jer je u pitanju koncept koji se i dalje razvija, bez da netko može reći kakav će biti finalni proizvod.

1. Slon u sobi - centralna platforma

Za razliku od interneta, nekoliko velikih kompanija se u slično vrijeme dotaklo koncepta metaversumu i svaka od njih je počela s razvojem svoje vizije. Ovo je dovelo do toga da metaverzum kao koncept nema centraliziranu verziju, jedinstvenu platformu na kojoj se nadograđuju druga rješenja već nekoliko različitih koncepata, bez veće broja dodirnih točaka.

Za sada nitko metaversum ne vezuje samo za jedan tip tehnologije već više za širu tranziciju načina na koji ostvarujemo interakciju s tehnologijom. Ono što je sigurno je da su virtualna i proširena realnost definitivno tehnologije koje su dio metaversuma, ali ne i ekskluzivni način pristupa metaversumu.

Problem s ovim pristupom je što većina velikih igrača koji razvijaju svoja rješenja želi da upravo njihov koncept bude centralni i opće prihvaćen. Problem je što takvih rješenja sada ima previše i nitko ne pokazuje nikakve naznake da će se nešto promijeniti u budućnosti.

Microsoft sigurno nikada neće reći: “Ma da, Facebook ima najbolju ideju i skroz je u redu da oni budu vlasnici cijelog metaversuma”. Za sada je metaversum zvučni trend o kojem svi pričaju, ali nitko nema konkretan plan razvoja. Na žalost, to nikako ne znači da su investicije u različita rješenja male već upravo obrnuto – svi investiraju u neki metaverzum.

 Metaverzum i metaversum (1).jpg Izvor: Youtube

2. Evolucija interneta

Neki smatraju i da će metaverzum zamijeniti današnje načina komunikacije i preuzeti poziciju koju ima video. Prva komunikacija krenula je znakovima te evoluirala u tekst, kasnije u slike i video, a danas metaverzum prijeti da će da uskoro zamijeniti video, a možda i internet.

Hoćemo li u budućnosti imati neki MetaTube servis na kojem ćemo gledati svoje omiljene voditelje, ili će cio koncept globalne mreže biti spojen u veliki metaverzum, danas nitko ne može reći.

Zuckerberg bi volio da njihovo rješenje bude u centru svega. Nažalost, sve što su oni do sad prikazali je loša verzija virtualnih okruženja koja već postoje u nekom obliku u kojima je moguća komunikacija između različitih sudionika. Pogledajte kako izgleda rana verzija Facebook (Meta) metaverzuma u galeriji ispod:


3. Surfanje na valu popularnosti

Jedna od stvari koja već neko vrijeme uspješno jaše val metaverzuma je NFT koncept. Rođen u decentraliziranom svijetu, NFT je idealni primjer kako nešto što je do jučer djelovalo potpuno besmisleno, preko noći može postati veoma popularno.

Slično je i s virtualnom stvarnošću koja je u posljednjih nekoliko godina izgubila korak s drugim tehnologijama, ali je s pričom metaverzuma dobila potpuno novu upotrebnu vrijednost. Ne treba zaboraviti ni da mnoga rješenja koja se danas nazivaju metaverzumom nisu ništa više od VR okruženja s određenim funkcionalnostima kao što su igre, kupovina, vježbanje i slično.

 Metaverzum i metaversum (4).jpg Izvor: Youtube

4. Ogroman potencijal – interoperabilnost

Možda neki metaverzum ostvari neki oblik interoperabilnosti između različitih platformi. Primjera radi, Amazon napravi veliki tržišni centar u kojem ćete moći kupovati, ali isto tako i igrati u PlayStation igraonici te pozvati Uber ili Bolt da vas odveze do druge lokacije na kojoj ćete moći napraviti nešto četvrto.

Ako pritom svo vrijeme imate krovnu organizaciju koja vam omogućava komunikaciju s drugim sudionicima poput društvene mreže (Facebook) onda će ovaj koncept dobiti potpuno novi smisao.

To znači da mora postojati zajednička platforma ili bar neki zajednički okvir u kojem se razvijaju slične, međusobno povezane platforme kako bi se na njima mogle kreirati aplikacije koje bi funkcionirale svugdje. Na žalost, to znači intenzivnu suradnju između kompanija koje se međusobno natječu koja će prva izmisliti novi kotač (metaverzum).

Pogledajte kako Meta zamišlja rad u metaverzumu:

Rad u metaverzumu
Izvor: Youtube

5. Različita rješenja - deja vu

Sličan problem imate s pametnim kućama, konceptom koji i dalje ima ogroman potencijal, ali i veliki broj konkurentskih rješenja koja se međusobno natječu jedno s drugim. To je dovelo do razvoja sličnih, ali nekompatibilnih standarda u industriji pa ukoliko se odlučite za rješenje jednog proizvođača (Ubiquity, DLink, Xiaomi) velika je šansa da nećete moći upariti proizvod drugog proizvođača s vašom postojećom opremom.

Kada je Metaverzum u pitanju, imajte na pameti da će svi tehnološki giganti koristiti i posjedovati svoju platformu, a tu mislimo na Meta, Google, Apple, Netflix, Microsoft, Amazon. Dodajte tome i manje kompanije koje će željeti plasirati svoje proizvode poput McDonald’s, Starbucks, Nike, Adidas... Hoće li one morati praviti aplikaciju za svaku od ovih platformi?

 Metaverzum i metaversum (2).jpg Izvor: Youtube

Pitanje bez odgovora

Sada taj problem postoji s opremom za virtualnu stvarnost koju je razvijalo nekoliko velikih kompanija tako da imamo različita rešenja koja nisu međusobno kompatibilna. Iako ste kao korisnik investirali značajnu sumu novca ograničeni ste na jedan tip sadržaja.

Ukoliko kompanije uvide ovaj problem i ne nastave tvrdoglavo investirati novac isključivo u svoje rješenje metaverzum bi zaista mogao biti koncept koji će potpuno promijeniti svijet na puno načina. Naravno, povijest nas uči da se ovakve stvari rijetko događaju pa je velika šansa da će mnoge dobre ideje propasti dok ne dobijemo nešto što će objediniti sva rješenja.

Ne treba zaboraviti da je metaverzum ideja koju je Neal Stephenson opisao u svojoj knjizi Potpuni raspad (Snow crash) još 1992. godine. Hoće li ovaj koncept postati novi internet danas vam nitko ne može reći. Ono što vidimo je da je u tijeku žustra borba za prevlast, a da bi metaverzum imao smisla, kao i u "Gorštak" filmovima, očigledno vrijedi pravilo kako "može biti samo jedan".

 Metaverzum i metaversum (3).jpg Izvor: Youtube

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI