U borbi protiv prevaranata koriste se brojni alati poput automatske obostrane enkripcije
Lošiji dio našeg komunikacijskog doba i tehnološkog napretka su digitalne prijevare, a one se u Hrvatskoj sve češće događaju, ističu iz Vibera te napominju kako spam poruke i prijevare uspijevaju jer su prevaranti sve pametniji. Iskorištavaju prednosti novih tehnoloških proizvoda ili usluga kako bi osobama pristupili na vjerodostojan način te ih uvjerili da im omoguće pristup osobnim podacima.
Pored obostrane enkripcije Viber također omogućava svojim korisnicima i mnoštvo drugih sigurnosnih značajki te aktivno radi i na dodatnoj zaštiti korisnika. Viber je u Hrvatskoj od studenog prošle godine blokirao više od 18.000 telefonskih brojeva s kojih su korisnike kontaktirali lažni predstavnici raznih organizacija, a na čije su se brojeve žalili i sami korisnici.
Nakon što korisnici blokiraju telefonski broj to je istovremeno signal Viberovom sustavu protiv neželjene pošte (anti-spam) te da je telefonski broj mogući izvor neželjenih poruka. Prijavljivanje poruke najbolji je način da se Viber upozori kako telefonski broj s kojeg je poruka poslana pripada spameru.
Rast broja blokiranih spam računa posljedica je razvoja sustava automatskog blokiranja koji Viber koristi kao i svjesnosti te same educiranosti korisnika koji takve račune označavaju kao “spam”. Viberov tim uz automatizirani sustav također redovito blokira račune čiji se kreatori pretvaraju da su predstavnici banaka i drugih organizacija (čak i državnih) te pokušavaju prevariti korisnike da im ustupe osobne podatke ili financijska sredstva.
Algoritmi za otkrivanje neželjene pošte koriste se za otkrivanje nenormalnog korištenja Viber aplikacije i za automatsko blokiranje korisničkog računa. Obično prevaranti pišu ili zovu korisnike sa posebno stvorenih računa, koristeći lažno ime i avatar kako bi se lažno predstavljali kao službeni predstavnici određene organizacije, što se posebno odnosi na bankarske usluge, telekome i slično.
Izvor: ViberAko sumnjate da vas je kontaktirala takva osoba telefon prevaranta možete označiti kao spam u Viberu na način da otvorite chat s korisnikom koji vam je poslao poruku i odaberete jednu od dvije opcije: blokiraj kontakt ili blokiraj i prijavi neželjenu poruku. Nakon određenog broja pritužbi broj će biti blokiran od strane Vibera i neće moći ometati korisnike. Relevantne informacije možete poslati i Viber podršci.
Kako spriječiti prijevare?
Na Viberu verificirani poslovni račun brenda ili organizacije ima plavu kvačicu koja potvrđuje da je taj račun autentičan. Možete ograničiti raspon osoba koje vas mogu dodati u grupe kontrolom na svom uređaju.
Izvor: ViberNa Viberu se pozivnice od strane nepoznatih korisnika za pridruživanje grupnom chatu ili kanalu automatski stavljaju u mapu Zahtjevi za poruke. Korisnik uvijek može prihvatiti poziv, nakon čega će se chat premjestiti na ekran svih chatova. U Viberu je ova značajka automatski uključena.
Svoju profilnu fotografiju možete učiniti nevidljivom za druge korisnike - onemogućite opciju u postavkama privatnosti aplikacije: odjeljak Više — Postavke — Privatnost — onemogućite opciju Prikaži tvoju fotografiju.
Možete sakriti status Viđen i Online status pregledavanja poruka i svoj trenutni status u aplikaciji. Možete podesiti vidljivost ovih parametara u Postavkama u odjeljku Privatnost.