6 posto više telefonskih poziva u mobilnim mrežama te 7 posto manje poziva u nepokretnoj mreži
HAKOM je objavio podatke za prvo tromjesečje ove godine, u odnosu na isti period u 2020. godini. Uz više minuta u mobilnoj mreži, manje u fiksnoj rastu ulaganja u svjetlovodnu (optičku) infrastrukturu.
Ukupni podatkovni promet u prvom tromjesečju dosegnuo je 627 PB i rastao 26,5 posto u usporedbi s razdobljem iz protekle godine. Značajno smo više razgovarali mobitelima, a ukupni prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija narasli su za 3,3 posto.
Ukupni odlazni promet operatora pokretne javne komunikacijske mreže (telefonski pozivi u mobilnim mrežama) za 6 posto je veći nego u prvom tromjesečju 2020. Ukupni odlazni promet operatora nepokretne javne komunikacijske mreže (pozivi fiksnim telefonom) manji je za 7 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
U roamingu je nastavljen trend pada trajanja poziva hrvatskih korisnika u međunarodnim mrežama i stranaca u hrvatskim nacionalnim mrežama, što je rezultat utjecaja pandemije koronavirusa. Hrvatski korisnici u inozemstvu razgovarali su 14,2 posto kraće u odnosu na prva tri mjeseca 2020., a stranci u Hrvatskoj 7,9 posto kraće.
Na tržištima širokopojasnog pristupa internetu prihodi su rasli 9,22 posto, usluzi televizije 3,5 posto, a usluzi najma mreže i vodova 7,7 posto. Prihodi u telefonskim uslugama putem pokretne i nepokretne mreže u blagom su padu, a sve zbog manje razgovora u roamingu.
Izvor: Petr Svoboda / Stock Budget / ProfimediaUlaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu ipak značajno rastu i to za 140 posto u odnosu na isto razdoblje u 2020. U nepokretnoj mreži najveći rast i dalje bilježi broj širokopojasnih priključaka vrlo velikih brzina. U prvom tromjesečju 2021. 17 posto korisnika ostvaruje pristup internetu s brzinama većim od 100 Mbit/s, a rast generiraju priključci putem svjetlovodne pristupne infrastrukture kojih je oko 12 posto.
Brzine veće od 30 Mbit/s ima oko 42 posto korisnika. Ukupan broj korisnika paketa usluga raste, najviše onih s 4D paketima jer migriraju s 3D paketa na 4D pakete da bi ostvarili veće popuste na cjelokupne usluge grupiranjem fiksnih i mobilnih usluga.