Donosimo podatke o tržištu elektroničkih komunikacija za prvih devet mjeseci
Nastavljen je trend rasta ukupnih ulaganja koja su veća za 16 posto u odnosu na isto razdoblje 2020. godine, pokazuju podaci koje je objavio HAKOM za prvih devet mjeseci 2021. Sve se više ulaže u optiku odnosno svjetlovodnu infrastrukturu.
Uz podatak o 5 posto većim ukupnim prihodima na tržištu elektroničkih komunikacija veseli podatak da je u nepokretnoj mreži zabilježen značajan porast ulaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu od 127 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U odnosu na usluge, zabilježen je rast prihoda od širokopojasnog pristupa internetu od 13 posto, najma mreže i vodova od pet posto i naplatne televizije od četiri posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Paralelno s ulaganjem u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu proporcionalno raste i broj novih priključaka putem svjetlovodnih tehnologija, kojih je u godinu dana 33 posto više. Korisnici sve više migriraju na svjetlovodnu infrastrukturu dok je broj priključaka na bakrenoj infrastrukturi u padu.
Na kraju trećeg tromjesečja udio broja širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 30 Mbit/s iznosio je 55 posto od ukupnog broja priključaka. Također, broj širokopojasnih priključaka vrlo visokih brzina nastavlja rasti te u trećem tromjesečju udio priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/s iznosi 25 posto. Raste i ukupan broj korisnika paketa usluga, najviše onih s 4D paketima jer migriraju s 3D paketa zbog većih popusta na grupiranje fiksnih i mobilnih usluga.
Izvor: PixabayRoaming minute stranaca u hrvatskim nacionalnim mrežama ukazuju na dobru turističku sezonu u Republici Hrvatskoj te je broj minuta povećan za 47 posto u trećem tromjesečju 2021. usporedno s istim razdobljem 2020.
Progresivno je i televizijsko tržište - više od polovice kućanstava televiziju gleda putem nekog od oblika naplatne televizije te je primjetan rast prihoda i broja priključaka. U odnosu na isto razdoblje lani, na tržištu naplatne televizije zabilježen je porast ukupnih prihoda i ukupnog broja priključaka od četiri posto. Od usluga naplatne televizije i dalje je najzastupljenija televizija na internetskom protokolu (IPTV) s više od 51 posto priključaka.
Očekivano, na tržištu telefonskih usluga u nepokretnoj mreži nastavlja se trend pada broja korisnika, ukupnih prihoda i odlaznog prometa. Uspoređujući isto razdoblje lani, broj korisnika i prihodi manji su za jedan posto dok je ukupni odlazni promet operatora niži za 11 posto.
Izvor: HAKOMNa tržištu pokretnih mreža ukupan broj korisnika u Q3 2021 je 4.573.422 dok je u Q3 2020 bio 4.471.710 korisnika. Po prvi je put preša0 4,5 milijuna korisnika od trećeg tromjesečja 2019. kad je u Hrvatskoj bilo 4.604.635 korisnika mobitela. Hrvatski Telekom je u trećem tromjesečju imao udio od 44,9 posto, A1 Hrvatska 35,3 posto, a Telemach 19,8 posto.
Izvor: HAKOM Izvor: HAKOM