127 POSTO VEĆE ULAGANJE Sve veći broj građana ima pristup optici | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

127 POSTO VEĆE ULAGANJE Sve veći broj građana ima pristup optici

Autor Krunoslav Ćosić

Donosimo podatke o tržištu elektroničkih komunikacija za prvih devet mjeseci

  Izvor: Shutterstock

Nastavljen je trend rasta ukupnih ulaganja koja su veća za 16 posto u odnosu na isto razdoblje 2020. godine, pokazuju podaci koje je objavio HAKOM za prvih devet mjeseci 2021. Sve se više ulaže u optiku odnosno svjetlovodnu infrastrukturu.

Uz podatak o 5 posto većim ukupnim prihodima na tržištu elektroničkih komunikacija veseli podatak da je u nepokretnoj mreži zabilježen značajan porast ulaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu od 127 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U odnosu na usluge, zabilježen je rast prihoda od širokopojasnog pristupa internetu od 13 posto, najma mreže i vodova od pet posto i naplatne televizije od četiri posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

 Optika Izvor: Shutterstock

Paralelno s ulaganjem u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu proporcionalno raste i broj novih priključaka putem svjetlovodnih tehnologija, kojih je u godinu dana 33 posto više. Korisnici sve više migriraju na svjetlovodnu infrastrukturu dok je broj priključaka na bakrenoj infrastrukturi u padu.

Na kraju trećeg tromjesečja udio broja širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 30 Mbit/s iznosio je 55 posto od ukupnog broja priključaka. Također, broj širokopojasnih priključaka vrlo visokih brzina nastavlja rasti te u trećem tromjesečju udio priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/s iznosi 25 posto. Raste i ukupan broj korisnika paketa usluga, najviše onih s 4D paketima jer migriraju s 3D paketa zbog većih popusta na grupiranje fiksnih i mobilnih usluga.

 Surfanje internetom (2).jpg Izvor: Pixabay

Roaming minute stranaca u hrvatskim nacionalnim mrežama ukazuju na dobru turističku sezonu u Republici Hrvatskoj te je broj minuta povećan za 47 posto u trećem tromjesečju 2021. usporedno s istim razdobljem 2020.

Progresivno je i televizijsko tržište - više od polovice kućanstava televiziju gleda putem nekog od oblika naplatne televizije te je primjetan rast prihoda i broja priključaka. U odnosu na isto razdoblje lani, na tržištu naplatne televizije zabilježen je porast ukupnih prihoda i ukupnog broja priključaka od četiri posto. Od usluga naplatne televizije i dalje je najzastupljenija televizija na internetskom protokolu (IPTV) s više od 51 posto priključaka.

Očekivano, na tržištu telefonskih usluga u nepokretnoj mreži nastavlja se trend pada broja korisnika, ukupnih prihoda i odlaznog prometa. Uspoređujući isto razdoblje lani, broj korisnika i prihodi manji su za jedan posto dok je ukupni odlazni promet operatora niži za 11 posto.

 KVA HRV Q3 2021 raspodjela korisnika u pokretnoj mreži.jpg Izvor: HAKOM

Na tržištu pokretnih mreža ukupan broj korisnika u Q3 2021 je 4.573.422 dok je u Q3 2020 bio 4.471.710 korisnika. Po prvi je put preša0 4,5 milijuna korisnika od trećeg tromjesečja 2019. kad je u Hrvatskoj bilo 4.604.635 korisnika mobitela. Hrvatski Telekom je u trećem tromjesečju imao udio od 44,9 posto, A1 Hrvatska 35,3 posto, a Telemach 19,8 posto.

 KVA HRV Q3 2021 broj korisnika telefonskih usluga u pokretnoj mreži.jpg Izvor: HAKOM

 KVA HRV Q3 2021 udio po operatorima po korisnicima_pokretna.jpg Izvor: HAKOM

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI