Objavljeni su podaci o paketskom prometu u Hrvatskoj u trećem kvartalu 2021.
Raste potražnja za paketskim uslugama - u trećem tromjesečju 2021. ostvareno je 5,8 posto više paketskih usluga u odnosu na prethodno tromjesečje i 14,3 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Ukupno je ostvareno 7,7 milijuna raznih paketskih usluga, koje sada čine 12 posto ukupnog poštanskog tržišta, najviše dosad. Pokazuju to HAKOM-ovi podaci o tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj.
Rast broja paketa jednim je dijelom povezan s ubrzanom promjenom potrošačkih navika zbog pandemije, gdje sve veći broj potrošača koristi internetsku trgovinu, pri čemu dostavu kupljene robe često obavljaju davatelji poštanskih usluga. Očekuje se daljnji rast potražnje za ovim uslugama.
Ukupan broj svih ostvarenih poštanskih usluga od 64,2 milijuna očekivano se smanjuje te ih je za 2,7 posto manje u odnosu na prethodno tromjesečje i 5,2 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Pandemija ima utjecaj na međunarodni promet - u trećem tromjesečju dodatni negativan utjecaj imalo je stupanje na snagu EU zakonodavnog okvira o ukidanju oslobođenja od PDV-a prilikom uvoza pošiljaka s robom vrijednosti do 22 eura iz država izvan EU-a, koje je rezultiralo daljnjim padom broja usluga u međunarodnom prometu. Zbog toga je u trećem tromjesečju 2021. ostvareno 19,2 posto manje usluga nego u prethodnom tromjesečju, odnosno 22,3 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Zbog dodatnih naknada građani manje naručuju pošiljke izvan Europske unije.
Izvor: prapass poolsab / Stock Budget / ProfimediaUkupan prihod od obavljenih poštanskih usluga ostao je gotovo isti kao i u prethodnom tromjesečju, ali u odnosu na isto razdoblje prethodne godine rast je 7,2 posto, prvenstveno zbog većeg broja usluga s dodanom vrijednosti. Dodajmo i da su tijekom trećeg tromjesečja 2021. prijavljena dva nova davatelja poštanskih usluga za obavljanje zamjenskih poštanskih usluga tako da na tržištu svoje usluge trenutno pruža 25 davatelja.