U Hrvatskoj je poslano 15,2 posto manje pisama nego u istom razdoblju lani
U trećem tromjesečju ove godine ukupno je realizirano 45,6 milijuna pismovnih usluga, pokazuju podaci koje je upravo objavio HAKOM, a što je 15,2 posto manje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Razlog je snažni pritisak modernijih načina komunikacije. Očekivano, manji broj pismovnih pošiljaka utjecao je na smanjenje ukupnog broja ostvarenih poštanskih usluga i na promjene tržišnih udjela, ali se to nije odrazilo i na prihode koji su rasli.
U proteklom je razdoblju došlo do rasta cijena, posebno u segmentu univerzalne usluge, ali i većeg broja obavljenih usluga s dodanom vrijednosti (ekspresnih pošiljaka). Ostvareni prihodi iznosili su 76,3 milijuna eura ili 9,3 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine.
Iako pismovne pošiljke i dalje imaju najveći udjel na tržištu od 76 posto, to je za oko četiri posto manje nego u istom razdoblju lani. Istovremeno, paketi imaju dosad najveći udjel na tržištu od 15,8 posto, a preostali dio odnosi se na tiskanice.
Istovremeno, broj usluga u međunarodnom poštanskom prometu prema tržišnim pokazateljima raste iz tromjesečja u tromjesečje od početka godine, a u trećem tromjesečju ostvareno je četiri posto više usluga nego u istom razdoblju lani. Raste i udjel međunarodnog prometa u ukupnom prometu te trenutačno međunarodni promet zauzima nešto više od osam posto tržišta.
Na tržištu poštanskih usluga u trećem tromjesečju 2023. pojavila su se dva nova davatelja tako da poštanske usluge pruža njih 24 od kojih je najveći davatelj HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 85,4 posto prema broju ostvarenih usluga, odnosno 57,1 posto prema ukupnim prihodima.