Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u prosjeku je rastao za 15,7 posto
Na tržištu elektroničkih komunikacija u 2022. nastavljen je trend povećanih ulaganja u nepokretne mreže i mreže pokretnih komunikacija, pokazuju podaci koje je za hrvatsko tržište objavio HAKOM. U odnosu na isto razdoblje prethodne (2021.) godine ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN) viša su za 6 posto, a nastavljen je i trend ulaganja u bazne stanice (BTS) u mrežama pokretnih komunikacija.
Ukupni prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 1,6 milijardi eura (12 milijardi kuna), što je povećanje od 3,6 posto. Rasli su prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu za 9 posto, od najma mreže i vodova za 5 posto i od naplatne televizije za 4 posto dok su istovremeno na tržištu telefonskih usluga u nepokretnoj mreži prihodi smanjeni za više od 9 posto.
U četvrtom tromjesečju 2022. nastavljena je migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju što je utjecalo na rast takvih priključaka za 27,5 posto u godini dana. U istom razdoblju ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u prosjeku je rastao za 15,7 posto. Udio korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/ također je rastao i iznosi 35,7 posto.
Strani državljani su u posljednjem tromjesečju 2022. godine potrošili 95 milijuna roaming minuta razgovara, što je, u odnosu na isto razdoblje 2021., rast od 8,9 posto. Broj poslanih SMS i MMS poruka znatno je niži u odnosu na lani (pad od 21,6 posto odnosno 27,7 posto).
Izvor: SamsungU posljednjem tromjesečju 62,3 posto kućanstava koristilo je neki oblik naplatne televizije i nastavljen je trend rasta prihoda od ove usluge. Uspoređujući prethodnu godinu, ukupni prihodi od usluga televizije povećali su se za 4,3 posto. Od usluga naplatne televizije i dalje je najzastupljenija televizija na internetskom protokolu (IPTV) s više od 52 posto priključaka.
Na tržištu telefonskih usluga u nepokretnoj mreži nastavljen je trend smanjenja broja korisnika, ukupnih prihoda i odlaznog prometa. U usporedbi s istim razdobljem prethodne godine broj korisnika manji je za 1,8 posto, ukupni odlazni promet operatora niži je za 22,5 posto, a ukupni prihod za 9,4 posto.