U prvoj polovici 2022. godine prihodi od elektroničkih komunikacija su iznosili 5,6 milijardi kuna
U prvih šest mjeseci 2022. na tržištu elektroničkih komunikacija nastavljen je trend rasta ulaganja u nepokretne i pokretne mreže. U odnosu na prvu polovicu prošle godine ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN), prvenstveno u svjetlovodne mreže, 45 posto su viša i iznosila su 312 milijuna kuna dok su ulaganja u bazne stanice (BTS) u pokretnim mrežama iznosila 313 milijuna kuna i veća su 56 posto, objavio je HAKOM.
5,6 milijardi kuna su ukupni polugodišnji prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija, što je povećanje od 2,3 posto, dok su prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu rasli za 6,5 posto, najma mreže i vodova za 3,1 posto, a naplatne televizije za 3,8 posto. Prihodi od usluge širokopojasnog pristupa čine 47 posto svih prihoda na tržištu.
Nastavlja se migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju te je u drugom tromjesečju 2022., u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, broj takvih priključaka rastao za 32 posto, na 177 tisuća priključaka.
Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju prosječno raste za 19 posto te je u istom razdoblju promet dosegnuo 793 PB (petabajta). Broj korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/s porastao je za gotovo 56 posto na 351 tisuću te trenutačno trećina svih korisnika ima ugovorene takve brzine.
Mobilne mreže u Hrvatskoj koristi 4.507.074 korisnika, što je više nego prije godinu dana kada je u periodu travanj – lipanj 2021. bilo 4.494.102 korisnika. Hrvatski Telekom je vodeći s 45 posto udjela na tržištu, drugi je A1 Hrvatska s 35,3 posto dok Telemach ima 19,7 posto udjela. Udjeli su slični unatrag nekoliko godina.
Izvor: HAKOMRoaming, SMS poruke, televizija
Jedan je od pokazatelja dobre turističke sezone je trajanje poziva stranih državljana u roamingu, iako sezona još uvijek traje. Oni su u drugom tromjesečju 2022. potrošili više od 205 milijuna „roaming minuta“ razgovora što je, uspoređujući s istim razdobljem 2021., rast veći od 60 posto.
Manji broj poslanih SMS i MMS poruka (pad od 9,1, odnosno 5,8 posto u odnosu na isto razdoblje lani) ukazuje na izražen trend zamjene SMS i MMS usluga raznim sličnim internetskim uslugama.
Izvor: Krunoslav ĆosićUkupan broj priključaka naplatne televizije iznosio je više od 932 tisuće i viši je za gotovo 60.000 novih priključaka u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine. Trend rasta vidljiv je i na ukupnim prihodima te na porastu broja kućanstava koja gledaju neki oblik naplatne televizije. Ukupni su prihodi veći za 4,5 posto, a dva od tri kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije (66,5 posto). Za usporedbu, u drugom tromjesečju 2021. naplatnu televiziju pratilo je 59 posto kućanstava.
Tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži kontinuirano bilježi pad, a iznimka nije ni drugo tromjesečje. U odnosu na isto razdoblje 2021. ukupni prihodi od korištenja fiksnim telefonima niži su 5,7 posto, broj korisnika niži je za 1,4 posto dok se ukupni odlazni promet smanjio za 19,3 posto.