Tesli je za ulazak u klub tvrtki vrijednih bilijun dolara trebalo manje dana nego što je trebalo Appleu
Tržišna kapitalizacija proizvođača automobila već se neko vrijeme približava granici od 1 bilijun dolara. Tvrtka za iznajmljivanje automobila Hertz narudžbom od 100.000 Tesla automobila omogućila je Tesli da konačno uđu u klub tvrtki vrijednih bilijun dolara odnosno 1000 milijardi dolara.
Apple je neprikosnoveni član tog kluba i vrijedi puno više nego Tesla, ali Tesla je ranije ušla u klub nego Apple. Zahvaljujući Hertzu i do sada neviđenoj narudžbi broja (električnih) automobila Tesla.
Samo je jedna tvrtka, koja je trenutno procijenjena na 2 bilijuna dolara, brže došla do tog cilja. Saudi Aramco, vlasnik drugih po veličini rezervi sirove nafte i proizvođač najveće količine nafte po danu, izašao je na burzu 11. prosinca 2019. i dosegnuo procjenu od 1,9 bilijuna dolara nakon samo jednog dana trgovanja, objavio je Statista.
Druga najbrža tvrtka, Facebook, ispala je iz nedostižnog kluba nakon što je bila član između lipnja i rujna 2021., što je vjerojatno uzrokovano kontroverzama oko zviždačice Frances Haugen i njezinog otkrivanja sumnjivog načina rada diva društvenih medija tijekom rujna i listopada 2021.
Izvor: Jonathan Weiss / Alamy / Alamy / ProfimediaApple i Microsoft su dva tehnološka diva, na vrhu ove liste, a na burzi su od 80-ih godina; na listu su ušli u 2010-im godinama. Apple vrijedi 2,5 bilijuna dolara te je tek nakon 13.747 dana od IPO ponude dostigao toliku vrijednost. Microsoft je drugi s vrijednošću od 2,3 bilijuna dolara, a njima je za taj uspjeh bilo potrebno 12.139 dana. Treći je spomenuti Saudi Aramco s vrijednošću od 2 bilijuna američkih dolara.
Četvrti je Alphabet, vlasnik Googlea koji vrijedi 1,8 bilijuna dolara, a u klub je ušao nakon 5628 dana. Peti je Amazon s vrijednošću od 1,7 bilijuna dolara te 7782 dana. Tesla je šesta s vrijednošću od 1000 milijardi dolara (bilijun dolara), a uspjeh je ostvarila nakon 4136 dana.
Zanimljivo je da se Tesla po zaradi ne približava ostalim tvrtkama vrijednim bilijun dolara. Dok se svaka druga tvrtka na popisu nalazi u prvih 25 korporacija koje ostvaruju najveći prihod u 2021., proizvođač električnih automobila nalazi se na 196. mjestu prema tržišnoj kapitalizaciji tvrtki.
Ovo pokazuje da, iako Teslini poslovni odnosi možda ne čine tvrtku top 50 ili čak 100 u ovom trenutku, njezina cijena dionica sugerira kako ulagači vjeruju da će se to promijeniti prije ili kasnije, a Tesla je, prema Interbrandu, proglašena najbrže rastućom markom u 2021.
Izvor: Jonathan Weiss / Alamy / Alamy / Profimedia