Amazon je izvijestio o rezultatima koji su bolji od očekivanih
Div e-trgovine, koji se u 2022. borio kako bi ispunio očekivanja, izvijestio je o neto dobiti od 3,2 milijarde dolara na neto prodaji od 127 milijardi dolara za prva tri mjeseca 2023., nadmašivši očekivanja analitičara.
"Ima mnogo toga što bi se svidjelo u tome kako naši timovi isporučuju klijentima, posebno usred nesigurnog gospodarstva", rekao je Andy Jassy, izvršni direktor Amazona, ukazujući na snažan rast oglašavanja, poboljšanu troškovnu učinkovitost u tvrtkinoj ogromnoj mreži isporuke i rekordno velike brzine isporuke, prenosi Statista.
Iako je u rezultatima zapravo bilo mnogo toga što bi im se moglo svidjelo ulagači se obično fokusiraju na negativne strane pa je komentar financijskog direktora Briana Osavskyja na izvještaj o prihodima tvrtke doveo do početnog porasta dionice Amazona od 10 posto cijena u pad od tri posto krajem travnja 2023.
"Kao što se i očekivalo, korisnici nastavljaju procjenjivati načine za optimizaciju svoje potrošnje u oblaku kao odgovor na ove teške ekonomske uvjete u prvom kvartalu", rekao je Olsavsky analitičarima, upozoravajući da brojke za travanj ukazuju na stope rasta prihoda AWS-a (Amazon Web Services) od oko 500 postotnih bodova ispod rasta u Q1.
U prvom tromjesečju Amazon je zabilježio rast od 16 posto u svom AWS segmentu, što je već pad od 29 posto rasta u cijeloj 2022. godini.
AWS je Amazonov treći najveći operativni segment u smislu prodaje, ali budući da je to daleko najprofitabilniji dio golemih operacija tvrtke, investitori imaju tendenciju posebno pažljivo promatrati njegovu izvedbu.
Izvor: Ted Hsu / Alamy / Alamy / ProfimediaNajpopularniji online trgovac na svijetu značajno je proširio svoje poslovanje u posljednjih nekoliko godina. Dok je Amazonova osnovna djelatnost online trgovine činila 64 posto prodaje u prvom tromjesečju 2017., iznosila je samo 40 posto ukupne prodaje u prvom tromjesečju 2023. godine (51,1 milijardi USD).
Slijede usluge trećih strana s 29,8 milijardi USD, AWS s 21,4 milijardi američkih dolara, a pretplate na usluge su 9,7 milijardi dolara. Od oglašavanja Amazon je imao 9,5 milijardi USD neto prodaje, fizičke trgovine su doprinijele s 4,9 milijardi USD, a na ostale usluge preostaje milijarda dolara.