Tržišni udio Apple iOS-a dosegnuo je rekordnu razinu
Globalna prodaja pametnih telefona zabilježila je pad od 14% na godišnjoj razini u četvrtom tromjesečju 2022., pri čemu je iOS nadmašio cjelokupno tržište, smanjivši se za samo 12% na godišnjoj razini u usporedbi s padom Androida od 16% na godišnjoj razini.
Natjecanje između iOS-a i Androida u tržišnom udjelu OS-a za pametne telefone tema je koju vrijedi pažljivo pratiti. Tržišni udio Apple iOS-a dosegnuo je rekordnu razinu u četvrtom tromjesečju 2022., unatoč problemima s proizvodnjom u Kini.
Apple je dobio poticaj od lansiranja iPhone 14 serije i bio je u stanju prebroditi gospodarska i geopolitička previranja bolje od ostalih proizvođača pametnih telefona. Segment premium pametnih telefona također je bio otporniji od masovnog tržišta, što je dodatno pomoglo Appleu. Globalno tržište OS-a za pametne telefone neprestano se mijenjalo u 2022., pri čemu je iOS postajao sve bolji, a Android je popuštao.
Čimbenici poput izazovnih uvjeta u Kini zbog poremećaja uzrokovanih COVID-om i makroekonomskih prepreka koje utječu na srednji do niži segment utjecali su na udio Androida u 2022. Međutim, iOS je dobio tržišni udio u Kini zbog pada Huaweija, posebno u premium segmentu.
Osim toga, Huawei Harmony OS osvojio je 2% udjela na globalnom tržištu OS-a za pametne telefone i 8% udjela u Kini u četvrtom kvartalu 2022., ali nije ni blizu dominacije koju je imao prije zabrane. Indija, iako je malo tržište za Apple, postaje sve važnija kako iOS stalno dobiva udio u premium segmentu. Trend „premiumizacije“ na globalnom tržištu pametnih telefona također pomaže iOS-u da povećava udio.
Općenito, pad globalne prodaje pametnih telefona i promjena tržišnog udjela između iOS-a i Androida odražavaju utjecaj različitih ekonomskih i geopolitičkih čimbenika na tržište OS-a za pametne telefone, zaključuju u Counterpointu.