ISPORUKE PAMETNIH TELEFONA: U 2022. godini pad čak 11 posto | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

ISPORUKE PAMETNIH TELEFONA: U 2022. godini pad čak 11 posto

Autor Krunoslav Ćosić

Samsung i Apple su u 2022. godini imali rast isporuka, a Samsung je ponovo zauzeo prvo mjesto

 Samsung Galaxy S22 Ultra (1).jpg Izvor: Samsung

Pogledajmo najprije isporuke pametnih telefona diljem svijeta u četvrtom tromjesečju 2022. - pale su za 17% na godišnjoj razini, objavio je Canalys.

 Isporuke pametnih telefona od Q1 2020 do Q4 2022, Canalys.jpg Izvor: Canalys

Apple je ponovno preuzeo prvo mjesto u četvrtom tromjesečju i postigao svoj najveći tromjesečni tržišni udio ikada od 25%, unatoč suočavanju sa sve manjom potražnjom i problemima u proizvodnji u Zhengzhou.

Samsung je četvrti kvartal završio na drugom mjestu s 20% tržišnog udjela, ali je bio najveći tijekom dobavljač cijele 2022. godine. Xiaomi je zadržao treće mjesto unatoč padu njegovog udjela na 11% u četvrtom kvartalu, uglavnom zbog izazova u Indiji. OPPO i vivo zaokružili su prvih pet, s 10% odnosno 8% tržišnih udjela.

 Isporuke pametnih telefona od Q1 2020 do Q4 2022, Canalys (2).jpg Izvor: Canalys

"Prodavači pametnih telefona borili su se u teškom makroekonomskom okruženju tijekom cijele 2022. Četvrto tromjesečje označava najlošiju godišnju izvedbu i četvrto najlošije tromjesečje u desetljeću", rekao je analitičar Canalys Research Runar Bjørhovde.

Trgovci su vrlo oprezni s preuzimanjem novih zaliha, što pridonosi niskim isporukama u četvrtom tromjesečju 2022. Potpomognuta snažnim promotivnim poticajima dobavljača i kanala, sezona blagdanskih rasprodaja pomogla je smanjiti razine zaliha.

Dok je potražnja niskog do srednjeg ranga brzo pala u prethodnim kvartalima, potražnja visoke klase počela je pokazivati slabost u četvrtom tromjesečju. Učinak tržišta u četvrtom tromjesečju 2022. u oštroj je suprotnosti s četvrtim tromjesečjem 2021., u kojem je došlo do porasta potražnje i smanjenja problema s opskrbom.

"Dobavljači će 2023. pristupiti oprezno dajući prioritet profitabilnosti i zaštiti tržišnog udjela", rekao je analitičar istraživanja Canalysa Le Xuan Chiew. “Dobavljači smanjuju troškove kako bi se prilagodili novoj tržišnoj stvarnosti. Izgradnja snažnog partnerstva s prodajnim kanalom bit će važna za zaštitu tržišnih udjela budući da teški tržišni uvjeti i za partnere i za dobavljače mogu lako dovesti do napornih pregovora.”

 Isporuke pametnih telefona u Q4 2022, Canalys.jpg Izvor: Canalys

Canalys predviđa stalan do marginalni rast tržišta pametnih telefona u 2023., uz očekivane uvjete koji će ostati teški. "Iako će inflatorni pritisci postupno popuštati, učinci povećanja kamatnih stopa, gospodarskog usporavanja i sve težeg tržišta rada ograničit će potencijal tržišta", dodao je Chiew.

Ovo će negativno utjecati na zasićena tržišta kojima dominiraju srednje do visoke klase, poput Zapadne Europe i Sjeverne Amerike. Iako će ponovno otvaranje Kine poboljšati povjerenje domaćih potrošača i poduzeća, vladini poticaji vjerojatno će pokazati učinke tek za šest do devet mjeseci, a potražnja u Kini kratkoročno će ostati izazovna.

Ipak, neke će regije vjerojatno rasti u drugoj polovici 2023., a posebno se očekuje da će u jugoistočnoj Aziji doći do određenog gospodarskog oporavka i oživljavanja turizma u Kini koji će pomoći u poticanju poslovnih aktivnosti.”

 Isporuke pametnih telefona u 2022, Canalys.jpg Izvor: Canalys

Isporuke za cijelu 2022. pale su za 11%, na manje od 1,2 milijarde, što odražava godinu koja je bila iznimno izazovna za sve dobavljače.

Samsung je bio jako uspješan i zauzeo je prvo mjesto s udjelom od 22 posto (20 posto u 2021. godini), slijedi Apple s 19 posto (porast sa 17 posto) dok je Xiaomi smanjio svoj udio s prošlogodišnjih 14 na 13 posto. Oppo je smanjio udio s 11 na 9 posto, a vivo s 10 na 9 posto. Svi ostali proizvođači imali su u 2022. udio od 28 posto, a toliko su imali i u 2021. godini.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI