METINA OKLADA NA METAVERZUM: Vrijedna je milijardu dolara | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

METINA OKLADA NA METAVERZUM: Vrijedna je milijardu dolara

Autor Igor Martić

Vlasnik Mete ulaže veliki novac, ali strategiju prate veliki gubici

 Metaverse metaverzum (3).jpg Izvor: Shutterstock

Mark Zuckerberg možda je siguran da budućnost njegove tvrtke Meta leži u metaverzumu, ali u sadašnjosti to uglavnom košta Metu i njezine dioničare milijarde dolara. U posljednja tri mjeseca 2022. odjel tvrtke Reality Labs, tj. all things metaverse, zabilježio je operativni gubitak od 4,3 milijarde dolara.

Time je ukupan iznos za 2022. dostigao vrtoglavih 13,7 milijardi dolara. To je povrh gubitka od 10,2 milijarde dolara u 2021., 6,6 milijardi dolara u 2020. i 4,5 milijardi dolara u 2019. čime je ukupni ulog za Zuckerbergovu veliku okladu iznosio 35 milijardi dolara, piše Statista. I ni to neće biti kraj.

 Metaversum metaverzum (7).jpg Izvor: Youtube

U svojoj objavi o zaradi za treće tromjesečje 2022. Meta upozorava kako očekuje da će operativni gubici Reality Labsa "značajno porasti" u 2023., nakon čega će se ulaganja usmjeriti kako bi "dostigli naš cilj dugoročnog rasta ukupnog operativnog prihoda tvrtke".

Kratkoročno je suprotan slučaj jer ulaganja u metaverse uvelike opterećuju rezultate tvrtke. U 2022. operativna marža tvrtke pala je s 40 na 25 posto budući da je ukupna operativna dobit pala s 46,8 milijardi dolara u 2021. na 28,9 milijardi dolara prošle godine.

Iskreno govoreći, mora se reći da je veliki dio tog pada došao iz profitabilne "obitelji aplikacija" tvrtke (tj. Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp), gdje je usporavanje oglašavanja naštetilo vrhu i dnu. Zbog toga se operativni gubitak odjela Reality Labs od 13,7 milijardi dolara ističe i još više pecka, budući da se ne može zamagliti rastom Metina temeljnog poslovanja.

 Metaverzum i metaversum (1).jpg Izvor: Youtube

Razgovarajući o metaverzumu u prošlogodišnjem pozivu s investitorima Zuckerberg je branio svoju dugoročnu viziju: “Pred nama je još dug put do izgradnje sljedeće računalne platforme, ali mi ovdje očito obavljamo vodeći posao. Ovo je golem pothvat i često će biti potrebno nekoliko verzija svakog proizvoda prije nego što postanu mainstream. Ali mislim da će naš rad biti od povijesne važnosti i da će stvoriti temelje za potpuno novi način na koji ćemo djelovati jedni s drugima i uklopiti tehnologiju u naše živote kao i temelj za dugoročno poslovanje.”

Ima li metaverzum budućnost?

Ako promjena naziva tvrtke iz Facebook u Metu nije bio dovoljno velik znak koliko ozbiljno Mark Zuckerberg shvaća potencijal metaverzuma, nedavna financijska izvješća tvrtke - koja otkrivaju milijarde dolara do sada uloženih u projekt - svakako bi trebala biti veliki znak.

 Metaverse metaverzum (2).jpg Izvor: Shutterstock

Ali na što se točno Meta kladi? Postoji li doista toliko potencijala u metaverzumu da bi se opravdalo tako veliko ulaganje? Kao što pokazuju prognoze Statista za svoje Advertising & Media Markets Insights, čak i gledajući konzervativni adresabilni tržišni scenarij (gdje se 15 posto digitalne ekonomije pomiče u metaverzum), Zuckerberg naizgled stremi za komadom velikog i unosnog kolača.

Prema analizi, najveći segmenti u smislu prihoda u 2030. bit će igranje (163 milijarde dolara) i e-trgovina (201 milijarda dolara). Do kraja desetljeća predviđa se da će doseg metaverzuma biti 700 milijuna ljudi diljem svijeta, s najvećom prognoziranom stopom prodora za Južnu Koreju.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI