Problematične su reklame kojima je Google oglašavao svoj pametni telefon

Iako je Pixel 4 sada već stari model pametnog telefona, uz aktualnu Pixel 7 seriju, neki nisu zaboravili na model iz 2019. godine te način na koji je reklamiran. Federal Trade Commission (Savezna komisija za trgovinu, FTC) i sedam američkih saveznih država tužili su Google i američku medijsku tvrtku iHeartMedia zbog navodnih obmanjujućih oglasa.
Koristili su radijske ličnosti za promoviranje pametnog telefona Pixel 4 u 2019. i 2020. godini stvarajući dodatni pritisak na tvrtku u vlasništvu Alphabeta zbog poslovne prakse te se tvrdi da tvrtka dominira raznim tržištima.
Reuters je izvijestio da su tvrtke riješile zahtjeve koje su podnijele vlasti i američke države, prenosi Mobile World Live. FTC navodi da je optužio Google što je angažirao iHeartMedia i 11 drugih radijskih mreža na deset velikih američkih tržišta 2019. da emitiraju skriptirane preporuke za telefon Pixel 4 od strane osoba koje tek trebaju primiti uređaj.

FTC je objasnio kako to znači da su preporuke stigle od ljudi koji nisu posjedovali ili redovito koristili Pixel 4. Ravnatelj Ureda za zaštitu potrošača FTC-a Samuel Levine rekao je da su "Google i iHeartMedia plaćali utjecajnim osobama da promoviraju proizvode koje nikada nisu koristili, pokazujući očito nepoštivanje pravila o istinitosti u oglašavanju".
Zajedno s državama Arizona, Kalifornija, Georgia, Illinois, Massachusetts, New York i Texas FTC je predložio da se Googleu i iHeartMediji zabrani ponavljanje navodnih kršenja, a države također traže 9,4 milijuna dolara kazne.

FTC istovremeno vrši pritisak da se Google i iHeartMedia natjeraju da "podnose izvješća o usklađenosti" i vode evidenciju koja omogućuje vlastima nadzor načina daljnjeg poslovanja odnosno oglašavanje.