Samsung je prvi s 32% tržišnog udjela i s rastom od 9%
Sumorno izgleda slika Europe što se prodaje telefona tiče u drugom tromjesečju - pojedini proizvođači pali su gotovo 40%. Q1 2022 tj. prvo tromjesečje 2022. godine u Europi je po prodaji telefona bilo najgore od 2013. godine, pokazali su rezultati Counterpointovog istraživanja, a drugo tromjesečje, odnosno period od travnja do kraja lipnja je ponovo loš.
Pad je nastavljen i u Q2 2022 periodu, a pad isporuka je bio 13% u odnosu na Q1 2022 i to je najgori period od istog kvartala 2020. godine. U usporedbi s prošlom godinom i istim periodom lani pad isporuka mobilnih telefona je bio 11%, a za to su krivi ne samo koronavirus i rat u Ukrajini nego i ekonomska kriza koja se zahuktava.
Na prvi pogled Samsung i Apple su bili OK jer su njihov udio na tržištu, ali i isporuke, porasli u drugom tromjesečju ove godine, ali su i oštro pali u usporedbi s prvim tromjesečjem 2022. U slučaju Samsunga ovo je bio najslabiji kvartal u cijelom desetljeću poslovanja u Europi, a za to postoje dva logična objašnjenja - korona je zatvorila tvornice u Vijetnamu i Samsung je napustio rusko tržište među prvima kad je došlo do oružanog sukoba u Ukrajini.
Što se kompanije Apple tiče, najviše je jahala na valu popularnosti iPhone SE (2022) modela, ali je povlačenje iz Rusije, kao i u Samsungovom slučaju, ostavilo značajne posljedice po poslovanje američke kompanije.
Xiaomi je doživio potpuno obrnut scenarij u odnosu na Samsung jer je Q2 2021 godine bio njihov najbolji kvartal ikad pa je isti period ove godine obilježio drastičan pad od čak 39%. Ipak, kompanija Xiaomi se nije povukla s ruskog tržišta i uspješno je poslovala u toj zemlji. Kompanija OPPO je još jedna koja je imala oštar pad, ali manji nego Xiaomi - 26%.
Pobjednik drugog tromjesečja je realme. Ova kompanija je i tijekom drugog kvartala imala napredak, i to značajan - 21%.
Izvor: CounterpointNa kraju, sumirani rezultati izgledaju ovako. Samsung je prvi s 32% tržišnog udjela i s rastom od 9%, Apple je drugi s 24% tržišta i rastom od 3% dok je Xiaomi treći s tržišnim udjelom od 19% i padom od 39%. Kompanija OPPO je četvrta i drži 5% europskog tržišta i zabilježila je pad od 26% dok je realme sa3% tržišta peti i ima rast od 21%.
Prognoze za kvartal u kojem smo uveliko su - još lošije! "Situacija u Europi je, nažalost, i dalje sumorna. Mnoge zemlje u Europi klize bliže recesiji, a unutarnje političke tenzije u brojnim zemljama izvan Rusije i Ukrajine rastu, na primer u Francuskoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji. Ipak, ostaje nada da je dno dostignuto te bi putanja uskoro trebala krenuti prema boljoj situaciji, ali oporavak će vjerojatno biti dug i spor", zaključuju Counterpointovi istraživači.