Situacija nije dobra: unatrag gotovo 10 godina to je tek drugi put da je prodaja loša
Prodaja na globalnom tržištu pametnih telefona pala je 4% na mjesečnoj razini i 10% na godišnjoj razini, pokazuju podaci za svibanj 2022. u kojem je isporučeno samo 96 milijuna jedinica, prema podacima Counterpoint Researcha. Ovo je bio drugi uzastopni mjesec pada prodaje na mjesečnoj razini i 11. uzastopni mjesec pada prodaje na godišnjoj razini.
Čak i nakon oporavka u obliku slova "V" nakon prvog vala COVID-19 u 2020. tržište pametnih telefona još uvijek nije doseglo razine prije pandemije. U 2021. na tržište pametnih telefona utjecala su ograničenja ponude i COVID-19. U 2022. nedostatak komponenti, iako nije u potpunosti riješen, stabilizirao se.
Međutim, tržište pametnih telefona sada je pogođeno padom potražnje zbog više čimbenika uključujući inflaciju, usporavanje Kine i krizu u Ukrajini.
Niska potražnja također dovodi do povećanja zaliha što dovodi do pada isporuka i smanjenja narudžbi od proizvođača pametnih telefona. Drugo tromjesečje će vjerojatno biti pod najvećim utjecajem ove godine u smislu prodaje prije nego što se situacija poboljša u drugoj polovici 2022.
Prema Counterpointovom makroindeksu očekuje se da će se negativnost nastaviti tijekom ljeta, ali će se postupno poboljšati tijekom druge polovine, uglavnom zbog normaliziranije situacije u Kini, kontinuiranog poboljšanja ravnoteže ponude i potražnje u tehnološkim opskrbnim lancima i bolje makroekonomske politike ako inflacija dostigne vrhunac sredinom godine prije nego što krene u lošem smjeru.
Lipanj također označava početak razdoblja promocija u nekoliko regija, povratak u školu u kolovozu odnosno rujnu, Diwali u Indiji nakon kojeg slijede Božić i Nova godina. Očekuju nas tijekom ljeta značajna lansiranja novih modela poput novog Samsunga Galaxy Fold4 i nove serije iPhone 14, što može pomoći u povećanju potražnje.
Izvor: upklyak, Freepik