Jesu li se pametni satovi prodavali bolje nego u 2020. godini?
Prema podacima koje je objavio Counterpoint, prodaja pametnih satova je doživjela veliki rast u 2021. godini. Rast isporuka je povećan za 23,8 posto.
Globalno tržište pametnih satova doseglo je 127,5 milijuna jedinica u 2021., s isporukama od 42,4 milijuna u četvrtom tromjesečju. Dok je lansiranje Apple Watch 7 serije odgođeno za četvrto tromjesečje Samsung je ojačao svoju tržišnu poziciju u 2021. uspješnim lansiranjem serije Galaxy Watch 4.
Apple je pao s 33 posto iz 2020. na 30 posto u 2021. Samsung je rastao s 9 na 10 posto. Slično padu na tržištu pametnih telefona (pad je veći od 81 posto, u odnosu na 2020. godinu, kada je dio Huaweija bio Honor) Huawei je imao slabije rezultate na tržištu pametnih satova u odnosu na 2020. No i dalje je visoko pozicioniran, na 3. mjestu na globalnom tržištu, uz udio od 8 posto (u 2020. je imao 11 posto).
Tržišni udio pametnih satova prema OS-u
U segmentu operativnih sustava još uvijek dominira vlasnički OS ili RTOS kojem nedostaje mogućnost instaliranja aplikacija trećih strana. Uz popularnost Apple Watcha, Watch OS s 3 posto udjela drži gotovo trećinu tržišta u 2021. godini.
Izvor: CounterpointNajveća promjena u 2021. u smislu OS-a za pametne satove je Samsungov prelazak s Tizena na Wear OS. Kao rezultat toga, Googleov Wear OS povećao je svoj udio s 3% u 2020. na 10% u 2021. godini.
Udio tržišta pametnih satova po regijama
Tržište pametnih satova još uvijek ima prostora za rast, a isporuke su još uvijek usmjerene na napredna tržišta kao što su Sjeverna Amerika i Europa. Kina je najveće tržište za dječje pametne satove, a to joj je pomoglo da bude na drugom mjestu s 24 posto gledajući isporuke po regionalnim tržištima, odmah iza Sjeverne Amerike koja ima udio od 30 posto. Europa ima udio do 19 posto.
Indijsko tržište pametnih satova bilo je slično veličini kao MEA ili LATAM 2020., ali je zabilježilo eksplozivni rast od četiri puta u 2021., postigavši udio od blizu 10%.
Izvor: Counterpoint