Nastavlja se dvoznamenkasti rast nakon dobrog prethodnog tromjesečja
Globalne isporuke pametnih satova u trećem tromjesečju ove godine porasle su za 16% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, pokazuju podaci koje je objavio Counterpoint Research.
Apple (i dalje) drži prvo mjesto u trećem tromjesečju 2021. što se tiče prodaje pametnih satova, ali je njegov udio pao za 10% na godišnjoj razini jer je lansiranje Watch Series 7 odgođeno na četvrto tromjesečje. Amazfit je zauzeo treće mjesto zbog sve veće popularnosti u Europi.
Zahvaljujući lansiranju serije Galaxy Watch4, Samsung je ostvario svoje najveće tromjesečne isporuke smanjivši jaz s Appleom i zauzevši drugo mjesto koje je prethodno držao Huawei. Iz ove serije pametnih satova Samsung je proširio svoj ekosustav aplikacija korištenjem Wear OS-a temeljenog na Androidu, umjesto do sada korištenog (svog) Tizena.
Samsung je također proširio izbor lansirajući dva modela – osnovni i klasični. Novo dodana značajka sastava tijela također je postigla dobar odziv od korisnika.
Samsung je u trećem tromjesečju bio bolji od očekivanja. Iako su isporuke serije Galaxy Watch4 bile puno veće od očekivanih, više od 60% ukupnih količina isporuke su u Sjevernoj Americi i Europi gdje je udio modela srednjeg do visokog cjenovnog ranga visok.
Kako bi dodatno povećao svoj tržišni udio, očekuje se da će Samsung lansirati pristupačne modele u roku od 2-3 godine kako bi se usmjerio na brzorastuće azijsko tržište. Jedna trećina pametnih satova prodanih u trećem tromjesečju 2021. imala je cijenu ispod 100 USD.
Jedan od vrhunaca ovog tromjesečja bio je brz rast indijskih brendova. Noise i BoAt, koji su zauzeli prvo, odnosno drugo mjesto na indijskom tržištu pametnih satova, isporučili su više nego dvostruko veći volumen u odnosu na prethodno tromjesečje.
Izvor: CounterpointNa listi je Apple prvi s 21,8 posto, slijedi Samsung s 14,4 posto dok je Amazit treći s 5,8 posto udjela. Imoo ima također 5,8 posto, a Huawei je pao na 5 posto (u Q3 2020 imao je udio 13,6 posto). Primjetno je kako je Samsung s 9,9 posto narastao na spomenutih 14,4 posto.
Operativni sustavi
U trećem tromjesečju 2021. također je došlo i do značajne promjene u tržišnim udjelima operativnih sustava. Zahvaljujući Samsungu, koji je počeo koristiti Wear OS s Galaxy Watch4, Google je zabilježio dobar rast na tržištu nosivih OS-ova.
Tržište pametnih satova je, pogledamo li OS-ove, fragmentirano jer mnogi OEM-ovi još uvijek koriste vlasnički OS ili RTOS. No, budući da podrška aplikacija trećih strana postaje bitna za korisnike, očekuje se da će se situacija stalno mijenjati.
Izvor: CounterpointGoogle je zadržao dominantan udio na tržištu pametnih telefona s Android OS-om, ali do sada nije postigao puno na tržištu nosivih (wearable) uređaja. Međutim, partnerstvo sa Samsungom od ove godine omogućuje Googleu prostor za proširenje na tržištu nosivih OS-a.
Appleov watchOS u Q3 2021 ima udio 21,8 posto, što je znatan pad s prošlogodišnjih 28 posto tako da se Apple vratio na udio iz Q3 2018 (21 posto). Wear OS je istovremeno strašno rastao - s dosadašnjih 3,2 do 3,8 posto na 17,3 posto.