Microsoftova akvizicija je vrjednija od sljedećih sedam najvećih do sada
Microsoft će za kupnju kompanije Activision Blizzard izdvojiti nevjerojatnih 68,7 milijardi dolara. Na taj će način imati pristup nevjerojatno rastućem segmentu, a to je igranje igara u kojem sudjeluje više od 3 milijarde ljudi u svijetu. Sve je veći broj igraća na mobitelima, a Microsoft se sprema i za nove vrste zabave, kroz metaversum.
Ni tjedan dana nakon što je Take-Two Interactive kupio razvojnog programera mobilnih igara Zynga za 12,7 milijardi dolara, Microsoft je preuzeo titulu najskuplje akvizicije tvrtke za video igre u povijesti. Još se čeka odobrenje američkih regulatora, nakon čega će tehnološki div kupiti gaming tvrtku Activision Blizzard King za iznos od 68,7 milijardi dolara. Hoće li se ovako vrijedan posao ponoviti uskoro, vjerojatno je teško za očekivati.
Microsoftu ovo nije prvi ulazak u gaming, u 2020. i u 2014. godini već su bili u kupnji, ali za daleko manje iznose.
Tencent je pet godina držao rekord za najvrjedniju akviziciju otkako je 2016. kupio 81,4 posto udjela u developeru Supercell, tvrtki koja stoji iza mobilnog hita Clash of Clans, za 8,6 milijardi dolara, što iznosi 10 milijardi dolara prilagođenih inflaciji.
2020. Microsoft je kupio ZeniMax Media za 7,5 milijardi dolara (8,7 milijardi dolara ako se prilagodi današnjoj inflaciji), kako bi ojačao svoj popis internih studija uoči izdavanja konzola Xbox Series X i Series S trenutne generacije.
Izvor: PixabayMicrosoftova akvizicija tvrtke Mojang, koji je razvio Minecraft, odrađena je u 2014. za 2,9 milijardi dolara. Ukupni broj prodanih kopija igre udvostručio se na 200 milijuna, između 2016. i 2020. prema izjavama tvrtke.
Osim za poslove koje su sklopili Tencent, Microsoft, Take-Two i Activision Blizzard, cijene za akvizicije obično su u manjim iznosima milijardi dolara. Samo 16 akvizicija ili spajanja tvrtki za video igre u povijesti imalo je cijenu veću od milijardu dolara.
To što ti poslovi od milijardu dolara često uključuju programere mobilnih igara poput Zynge, Supercella, Kinga, Glu Mobilea (Electronic Arts kupio ih je 2021.), i Moontona (kojeg je ByteDance kupio 2021.), nije slučajnost. Prihod na tržištu mobilnih igara, što uključuje besplatne igre s kupnjom unutar aplikacije i igre s uobičajenom cijenom, procijenjen je na 94 milijarde dolara ili tržišni udio od 70 posto u 2020., prema Statista Digital Market Outlooku.