JAVILA NAM JE BILJANA BORZAN: Repair score za mobitele i tablete | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

JAVILA NAM JE BILJANA BORZAN: Repair score za mobitele i tablete

Autor Krunoslav Ćosić

Mobiteli i tableti prvi će imati oznake popravljivosti u cijeloj Europskoj uniji

 Popravak pametnog telefona Izvor: Shutterstock

Europska komisija želi smanjiti broj odbačenih uređaja koji se ne popravljaju i mijenjaju novima. Prva kategorija proizvoda koja će u cijeloj EU, od sredine 2025. godine, nositi oznaku popravljivosti tj. repair score su mobiteli i tableti.

Potrošač će pri kupnji znati koliko je lako popraviti proizvod u slučaju kvara. Za ostale kategorije proizvoda pobrinula se naša europarlamentarka Biljana Borzan:

“Sredinom 2025. mobiteli i tableti će imati oznaku popravljivosti. Moje istraživanje je pokazalo kako se i u Hrvatskoj oni najčešće kvare. Čak 94 posto građana smatra kako bi uređaji trebali trajati dulje te su im trajnost i dostupnost popravka najvažniji faktori pri kupnji. U slučaju kvarenja čak 81 posto građana je kupilo novi uređaj jer je popravak starog bio neisplativ, a 90 posto građana smatra kako su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novog uređaja. Ovom oznakom moći ćemo lakše odabrati najkvalitetniji model”, objašnjava Biljana Borzan.

 Biljana Borzan.jpg
Biljana Borzan
Izvor: Dominique HOMMEL/© European Union 2016 - Source : EP

Oznaka popravljivosti ili tzv. repair score razvijena je prema francuskom primjeru i odražava dostupnost rezervnih dijelova, cijenu rezervnih dijelova te dostupnost servisa.

“Potrošač će prilikom kupnje moći odabrati proizvod koji se lakše popravi, a proizvođači će se početi natjecati tko će proizvesti kvalitetniji proizvod. Do sada su nam prodavali mačka u vreći i silili nas da stalno kupujemo nove aparate”, kaže Biljana Borzan.

Borzan je glavna autorica i pregovaračica Europskog parlamenta za novi zakon o osnaživanju potrošača. Upravo u tom zakonu je osigurala da prije kupnje moramo biti informirani o mogućnostima popravka.

“Dok čekamo oznaku popravljivosti za sve proizvode trgovci će morati informirati potrošača u trenutku kupnje o dostupnosti i cijeni rezervnih dijelova te dostupnosti servisa i uputa o popravku. To će vrijediti za sve proizvode na tržištu“, kaže Biljana Borzan.

 Nokia G22 iFixit popravak zamjena baterije (3).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI