MATERIJALNI NEDOSTACI: Kako ostvariti svoja prava | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

MATERIJALNI NEDOSTACI: Kako ostvariti svoja prava

Autor Ivan Vukić

Odgovornost postoji u slučaju nedostatka bilo koje vrste proizvoda

 Kupovina shopping ljutnja (2).jpg Izvor: Nobilior / Alamy / Alamy / Profimedia

Kupite li neki proizvod za koji se pokaže da je neispravan postavlja se pitanje kako riješiti problem i dobiti ispravan proizvod. Bitno je istaknuti kako se tu ne radi o jamstvu i pravima koja proizlaze iz toga.

Zakon o obveznim odnosima u člancima 400. do 422. regulirao je tematiku odgovornosti za materijalne nedostatke. Hrvatski zakon usklađen je s Direktivom 1999/44/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. svibnja 1999. Radi se o nekim aspektima prodaje robe široke potrošnje i popratnim jamstvima.

 Kupovina shopping ljutnja (1).jpg Izvor: Maksym Azovtsev / Panthermedia / Profimedia

Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku prijelaza rizika na kupca, bez obzira je li mu to bilo poznato. Nedostatak postoji:

1) ako stvar nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet

2) ako stvar nema potrebna svojstva za posebnu uporabu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavatelju ili mu je morala biti poznata

3) ako stvar nema svojstva i odlike koje su izrijekom ili prešutno ugovorene, odnosno propisane

4) kad je prodavatelj predao stvar koja nije jednaka uzorku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obavijesti

5) ako stvar nema svojstva koja inače postoje kod drugih stvari iste vrste i koja je kupac mogao opravdano očekivati prema naravi stvari, posebno uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja, proizvođača i njihovih predstavnika o svojstvima stvari (reklame, označavanje stvari i dr.)

6) ako je stvar nepravilno montirana pod uvjetom da je usluga montaže uključena u ispunjenje ugovora o prodaji

7) ako je nepravilna montaža posljedica nedostataka u uputama za montažu.

 Štikle cipele.jpg Izvor: mi_viri / Alamy / Alamy / Profimedia

Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio, a kod trgovačkog ugovora – bez odgađanja.

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari, a kod trgovačkog ugovora šest mjeseci.

U obavijesti o nedostatku stvari kupac nije dužan potanje opisati nedostatak i pozvati prodavatelja da pregleda stvar, osim ako se radi o trgovačkom ugovoru. Ako obavijest o nedostatku koju je kupac pravodobno poslao prodavatelju preporučenim pismom, brzojavom, telefaksom ili na neki drugi pouzdan način, zakasni ili uopće ne stigne prodavatelju, smatra se da je kupac ispunio svoju obvezu da obavijesti prodavatelja.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI