GLOBALNO TRŽIŠTE: Potražnja za robotima porasla je 25% | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

GLOBALNO TRŽIŠTE: Potražnja za robotima porasla je 25%

Autor Krunoslav Ćosić

Roboti za čišćenje kuća zauzeli su više od dvije trećine ukupnog tržišta u 2021. godini

 Robot usisavac.jpg Izvor: Freepik

Globalno robotsko potrošačko tržište zabilježilo je u 2021. rast isporuka od 25% na godišnjoj razini, a procjenjuje se da će rast biti 27% u sljedeće četiri godine, prema najnovijem istraživanju Counterpointove IoT usluge. Rast je potaknut promjenom preferencija potrošača, napretkom tehnologije i dostupnošću široke palete pristupačnih proizvoda.

Komentirajući cjelokupno tržište, viša istraživačka analitičarka Anshika Jain rekla je: “Roboti za čišćenje kuća, koji se uglavnom sastoje od robotskih usisavača, najdominantnija su kategorija u industriji robotike, zauzimajući više od dvije trećine ukupnog tržišta robotike za potrošačke usluge. COVID-19 pozitivno je utjecao na industriju robotskih usisavača, što je rezultiralo povećanom potražnjom od strane rezidencijalnih korisnika.”

S napretkom umjetne inteligencije istovremeno i cijene komponenti i softvera padaju čineći robote pristupačnijim. Došlo je i do poboljšanja u tehnologijama poput prepoznavanja govora i računalnog vida, što je pomoglo u poticanju rasta.

 Robot industrija.jpg Izvor: Freepik

Očekuje se da će isporuke robota za potrošačke usluge rasti 27% tijekom razdoblja 2021.-2025., pri čemu će kategorija Osobno i Obrazovanje imati najveći udio od 54% do 2025. Ova kategorija nudi najbolju kratkoročnu priliku zbog rastuće potrebe za skrb za starije osobe (osobito u borbi protiv izolacije), socijalnom sigurnošću i novim načinima učenja za djecu. Također se očekuje daljnji pad ASP-a (prosječne prodajne cijene) ovog segmenta, što će ove uređaje učiniti dostupnijima ljudima u budućnosti.

Counterpoint procjenjuje da će tržišni potencijal osobnih i obrazovnih robota premašiti 4,5 milijardi dolara do 2025., a očekuje se značajan daljnji rast nakon 2025. zbog starenja stanovništva u mnogim zemljama i sve većeg fokusa na učenje temeljeno na STEM-u (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika). Roboti razvijeni za ova dva slučaja uporabe vjerojatno će imati temeljni skup tehnologija koje se mogu široko primijeniti i na druge nove segmente.

 Robot usisavac (2).jpg Izvor: Pixabay

Segment čišćenja kuća, koji se uglavnom sastoji od robota za usisavanje, porastao je za 22% u 2021. i pridonio oko 68% u ukupnim isporukama robota za potrošačke potrebe. Kina je bila najveće tržište, a slijede je Europa i Sjeverna Amerika. U ovoj kategoriji vodeći igrači su iRobot, Ecovacs, Roborocks. Svi vrhunski OEM-ovi u ovoj kategoriji nude vlastite hardverske i softverske platforme u kojima tvrtke spremaju sve podatke u oblak kroz partnerstva s tvrtkama u oblaku.

Osobna upotreba i obrazovanje: ovo je vrlo fragmentirano tržište koje se uglavnom sastoji od robota suputnika i robota povezanih s obrazovanjem. Imalo je oko 31% udjela u ukupnom tržištu robotike za potrošačke usluge u 2021. i zabilježilo rast od 33% na godišnjoj razini. Od svih kategorija, ovaj segment je imao najniži ASP u 2021. od oko 279 USD. Glavni pokretači ove kategorije uključuju skrb za starije osobe, borbu protiv društvene izolacije, osobnu zabavu i obrazovanje djece.

 Robot medicina zdravstvo.jpg Izvor: Shutterstock

U segmentu medicine, koji obuhvaća kirurške, egzoskeletne i robote za bolničku dostavu, roboti su imali udio od 61%, 23% odnosno 11% u ukupnoj medicinskoj kategoriji. Što se tiče regionalnog udjela, Sjeverna Amerika jedno je od najvećih tržišta i zauzima gotovo polovicu ukupnog segmenta.

Tržište robota za potrošačke potrebe ima ogroman potencijal u nadolazećim godinama zbog razvoja slučajeva upotrebe. Tržište robotskih usisavača je najzrelije, ali još uvijek postoji značajan potencijal rasta.

Segment Personal and Education trebao bi potaknuti rast tržišta u narednom razdoblju. Logistika (roboti za dostavu) još je jedno veliko područje koje ima dobar potencijal za srednjoročni rast zbog daljnjeg tehnološkog napretka. Medicinski roboti i dalje se čine rizičnom ponudom budući da zahtijevaju mnogo početnih kapitalnih izdataka, a ishodi istraživanja i razvoja su nepredvidivi.

 Roboti.jpg Izvor: Freepik

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI