Roboti za čišćenje kuća zauzeli su više od dvije trećine ukupnog tržišta u 2021. godini
Globalno robotsko potrošačko tržište zabilježilo je u 2021. rast isporuka od 25% na godišnjoj razini, a procjenjuje se da će rast biti 27% u sljedeće četiri godine, prema najnovijem istraživanju Counterpointove IoT usluge. Rast je potaknut promjenom preferencija potrošača, napretkom tehnologije i dostupnošću široke palete pristupačnih proizvoda.
Komentirajući cjelokupno tržište, viša istraživačka analitičarka Anshika Jain rekla je: “Roboti za čišćenje kuća, koji se uglavnom sastoje od robotskih usisavača, najdominantnija su kategorija u industriji robotike, zauzimajući više od dvije trećine ukupnog tržišta robotike za potrošačke usluge. COVID-19 pozitivno je utjecao na industriju robotskih usisavača, što je rezultiralo povećanom potražnjom od strane rezidencijalnih korisnika.”
S napretkom umjetne inteligencije istovremeno i cijene komponenti i softvera padaju čineći robote pristupačnijim. Došlo je i do poboljšanja u tehnologijama poput prepoznavanja govora i računalnog vida, što je pomoglo u poticanju rasta.
Očekuje se da će isporuke robota za potrošačke usluge rasti 27% tijekom razdoblja 2021.-2025., pri čemu će kategorija Osobno i Obrazovanje imati najveći udio od 54% do 2025. Ova kategorija nudi najbolju kratkoročnu priliku zbog rastuće potrebe za skrb za starije osobe (osobito u borbi protiv izolacije), socijalnom sigurnošću i novim načinima učenja za djecu. Također se očekuje daljnji pad ASP-a (prosječne prodajne cijene) ovog segmenta, što će ove uređaje učiniti dostupnijima ljudima u budućnosti.
Counterpoint procjenjuje da će tržišni potencijal osobnih i obrazovnih robota premašiti 4,5 milijardi dolara do 2025., a očekuje se značajan daljnji rast nakon 2025. zbog starenja stanovništva u mnogim zemljama i sve većeg fokusa na učenje temeljeno na STEM-u (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika). Roboti razvijeni za ova dva slučaja uporabe vjerojatno će imati temeljni skup tehnologija koje se mogu široko primijeniti i na druge nove segmente.
Izvor: PixabaySegment čišćenja kuća, koji se uglavnom sastoji od robota za usisavanje, porastao je za 22% u 2021. i pridonio oko 68% u ukupnim isporukama robota za potrošačke potrebe. Kina je bila najveće tržište, a slijede je Europa i Sjeverna Amerika. U ovoj kategoriji vodeći igrači su iRobot, Ecovacs, Roborocks. Svi vrhunski OEM-ovi u ovoj kategoriji nude vlastite hardverske i softverske platforme u kojima tvrtke spremaju sve podatke u oblak kroz partnerstva s tvrtkama u oblaku.
Osobna upotreba i obrazovanje: ovo je vrlo fragmentirano tržište koje se uglavnom sastoji od robota suputnika i robota povezanih s obrazovanjem. Imalo je oko 31% udjela u ukupnom tržištu robotike za potrošačke usluge u 2021. i zabilježilo rast od 33% na godišnjoj razini. Od svih kategorija, ovaj segment je imao najniži ASP u 2021. od oko 279 USD. Glavni pokretači ove kategorije uključuju skrb za starije osobe, borbu protiv društvene izolacije, osobnu zabavu i obrazovanje djece.
Izvor: ShutterstockU segmentu medicine, koji obuhvaća kirurške, egzoskeletne i robote za bolničku dostavu, roboti su imali udio od 61%, 23% odnosno 11% u ukupnoj medicinskoj kategoriji. Što se tiče regionalnog udjela, Sjeverna Amerika jedno je od najvećih tržišta i zauzima gotovo polovicu ukupnog segmenta.
Tržište robota za potrošačke potrebe ima ogroman potencijal u nadolazećim godinama zbog razvoja slučajeva upotrebe. Tržište robotskih usisavača je najzrelije, ali još uvijek postoji značajan potencijal rasta.
Segment Personal and Education trebao bi potaknuti rast tržišta u narednom razdoblju. Logistika (roboti za dostavu) još je jedno veliko područje koje ima dobar potencijal za srednjoročni rast zbog daljnjeg tehnološkog napretka. Medicinski roboti i dalje se čine rizičnom ponudom budući da zahtijevaju mnogo početnih kapitalnih izdataka, a ishodi istraživanja i razvoja su nepredvidivi.
Izvor: Freepik