Jesu li električna vozila zaista čistija od motora s unutarnjim sagorijevanjem?
Jedan od argumenata koji se često iznosi protiv prelaska na električne automobile jest tvrdnja da, uzevši sve u obzir, električna vozila nisu toliko čistija od motora s unutarnjim izgaranjem. Kad uzmete u obzir proizvodnju baterija i proizvodnju električne energije, uštede u emisijama električnih vozila u najboljem su slučaju minimalne, popularan je argument.
Kako bi se uhvatilo u koštac s ovim argumentom, Međunarodno vijeće za čisti prijevoz (ICCT - International Council on Clean Transportation) ovog je mjeseca objavilo bijelu knjigu u kojoj se kroz životne cikluse uspoređuju emisije stakleničkih plinova u motornom vozilu i električnim automobilima.
Uzimajući u obzir emisije povezane s proizvodnjom vozila i baterija, održavanjem, potrošnjom goriva i proizvodnjom goriva/električne energije, studija otkriva da električni automobili uistinu značajno smanjuju emisije, čak i u zemljama u kojima je prijelaz na obnovljivu energiju u kombinaciji električne energije još uvijek u tijeku rane faze.
Emisije tijekom životnog vijeka danas registriranog električnog osobnog automobila srednje veličine već su znatno niže od emisija usporedivih benzinskih automobila. Ovisno o trenutnoj mješavini električne energije i njenom razvoju tijekom životnog vijeka vozila, uštede emisija kreću se od 19-34 posto u Indiji do 66-69 posto u Europi.
Izvor: Vaclav Mach / Alamy / Alamy / ProfimediaŠtoviše, kako daljnja dekarbonizacija proizvodnje energije napreduje, očekuje se da će se jaz u emisijama između BEV vozila (vozila s baterijama) i automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem značajno povećati za automobile registrirane 2030. godine.
Električna vozila na baterije i električna vozila na gorivne članke, pogonjena obnovljivom električnom energijom odnosno zelenim vodikom, jedine su tehnologije sposobne postići smanjenje emisija u globalnom cestovnom prometu koje su potrebne kako bi se ispunili ciljevi postavljeni Pariškim sporazumom.
Izvor: - / Stock Budget / ProfimediaHibridi i plug-in hibridi, zaključuje se u izvješću ICCT-a a prenosi Statista, mogli bi se koristiti za smanjenje potrošnje goriva tijekom tranzicije, "ali ne pružaju veličinu smanjenja emisije stakleničkih plinova koja je potrebna dugoročno."
Tijekom tri mjeseca koja su završila 30. lipnja Tesla nije samo oborio svoje prethodne rekorde u proizvodnji i isporuci vozila, pri čemu su oba po prvi put premašila 200.000 vozila, već je i srušio barijeru od milijardu dolara u smislu tromjesečne dobiti.
Izvor: StatistaČinjenica da je Tesla uspio dostići ove rezultate unatoč bolesti COVID-19, globalnoj nestašici poluvodiča i zagušenju luka, čini najnovije rezultate još impresivnijim. Ipak, iako podrška električnim vozilima više nije upitna, izazovi u lancu opskrbe imat će snažan utjecaj i vjerojatno ograničiti rast isporuka u ostatku ove godine, objavio je Statista.
U 2020. godini Tesli je nedostajalo samo 450 vozila pa da dostignu brojku od pola milijuna isporučenih vozila (499.550 vozila su isporučili u prošloj godini), u 2019. godini isporučili su 367.500, a u prvoj polovici ove godine dostigli su 386.050 vozila.
Izvor: Vaclav Mach / Alamy / Alamy / Profimedia