Baterije su najskuplji dio električnih automobila, ali cijene su u stalnom padu
Biste li razmišljali o kupnji električnog automobila da je jednako skup kao ekvivalentni model s tradicionalnim motorom s unutarnjim izgaranjem? Mnogi ljudi bi tako mislili, a tako misli i izvršni direktor Tesle Elon Musk.
Na skupštini dioničara tvrtke 2020., prikladno nazvanoj "Battery Day", Musk je najavio planove svoje tvrtke da u sljedeće tri godine na tržište izbaci električni automobil vrijedan 25.000 dolara koji bi bio "ujednačen" ili "malo bolji od usporedivog benzinskog automobila", prenosi Statista.
Kako bi to postigli, Tesla računa na vlastitu sposobnost dramatičnog smanjenja troškova baterija koje su i dalje glavni razlog za relativno visoke cijene električnih vozila.
Prema procjenama BloombergNEF-a, Teslin bi plan mogao biti malo preambiciozan budući da je posljednje povećanje cijena robe usporilo pad cijena baterija za električna vozila. Zapravo, cijene baterija mogle bi čak i porasti po prvi put u 2022. budući da su cijene sirovina skočile u drugoj polovici 2021.
"Ovo stvara teško okruženje za proizvođače automobila, posebno one u Europi, koji moraju povećati prodaju električnih vozila kako bi zadovoljili prosječne standarde emisije štetnih plinova", rekao je James Frith, voditelj istraživanja skladištenja energije u BNEF-u.
"Ovi proizvođači automobila sada će možda morati birati između smanjenja svojih marži ili prenošenja troškova dalje, uz rizik da potrošače odvrate od kupnje EV-a."
Izvor: StatistaKao što pokazuje grafikon, prosječna cijena baterija za automobile prilagođena inflaciji pala je s oko 1200 USD po kWh u 2010. na samo 132 USD ove godine. Kolika je razlika u cijeni automobila, pitate se?
Uzmimo na primjer Teslu Model 3: početna verzija dolazi s baterijom kapaciteta 50 kWh. Uz pretpostavku prosječne cijene od 132 USD po kWh, ta baterija sada košta oko 6600 USD umjesto 60.000 USD koliko bi koštala 2010. godine.